Талдықорған қаласы
№14 орта мектеп-гимназиясының
қазақ тілі мен әдебиет пәні мұғалімі
Нұрсейітова А.Қ.
Тақырып | М.Мақатаев Аққулар ұйықтағанда | |
Сілтеме | Жоспар | |
Жалпы мақсаттар | 1.Поэма мазмұнымен таныса отырып ана бейнесін ашу, оқиғаға баға беру , тақырыпты меңгеру дағдыларын қалыптастыру.
2.Шығармаға жүйелі талдау жасай білу, көркем сөйлей білу, қисынды ойлау дағдыларын дамыту. 3.Киелілікті құрметтеуге, ана арманын ақтауға, табиғатты аялау сезіміне тәрбиелеу. |
|
Оқыту нәтижелері | 1.Поэма мазмұнын, кейіпкерлері ана, бала, аққу екенін біледі.
3.Тақырыпты аша алады, тілдік құралдарды ажырата біледі. 4.Оқиғаға талдау жасайды. Композициялық құрылысын талдайды. 5.Шығармадағы авторлық позицияны тауып, өзіндік ой қорытындысын жасай алады. 6.Ойын жүйелеп, гипотеза құра алады. |
|
Түйінді
идеялар |
1.Жұптық, топтық жұмыстарда оқушылар ынтымақтастығы артады.
2.Диалогтік әңгіме, пікір алмасу негізінде вербальдық қабілеттері дамиды. 3.Проблемаларды айқындай алады. 4.Кітап оқуға деген қызығушылығы, белсенділігі дами түседі. |
|
Дереккөздер
Әдіс-тәсілдер
Ой қозғау
Білу.
Түсіну. «Болжам стратегиясы»
Мәтінмен жұмыс
Сергіту сәті
Қолдану
Талдау «Ортада қаламсап» стратегиясы
Жинақтау
Бағалау
Үйге тапсырма
|
М.Мақатаев т.ш.
Мұқағали журналы Бейнебаян Мәтінмен жұмыс, рөлдік ойын,диалогтік әңгіме, пікір алмасу,СТО -болжам, ой қозғау стратегиялары Ұйымдастыру пейзаж негізінде топқа бөлу —Табиғат, аққу, көл суретіне байланысты ой қозғау
-Поэмадағы жер-су аттарын атау,1-бөлімді әңгімелеу
Лирикалық шегініс \топта талқылайды\ Бөлімге ат қою 2,3-бөлімдерді оқып, топта әңгімелеулері
Композициялық жоспар. Басталуы. Жетімкөл табиғаты. Байланысуы. Аққудың келуі. Дамуы. Ананың ауру баласы үшін шарасыздығы. Шиеленісуі. Ананың көлге келуі, аққуды атуы. Шешімі Баланың өлімі. Эпилог. Аққудың Жетімкөлге оралмауы. Музыкамен жаттығу жасау
Әр топқа тапсырма 1.Рөлдік ойын. 2- бөлімді сахналау. 2.Ұлттық мінез, нышан, байлам кестесі (поэмадағы ұлттық ұғым: киелілік, аластау, аққуды атарда саусағын қанату ұғымдары) 3.Поэманың тіл көркемдігіне талдау жасау. 4.Поэмада жазушы қолданған көркемдік тәсілдер. 5.Поэмадағы табиғат көрінісі. 6.Аққулар келбеті.
-Көл неге Жетімкөл атанды? Оны басқаша атауға болмай ма, неге? — Ананың аққуды атуына не түрткі болды? — Әсемдікті, тыныштықты, ізгілікті қалайтын аналар десек, ол неге аққуға оқ атты? — Егер тәуіп шал келмесе нендей жағдай болушы еді? — Ана аққуды атарда саусағын қанатса, оқиға басқаша өрбиді деп ойлайсың ба? Неге? -Оқиға неге осылай аяқталды? -Баланың өліміне кім болмаса не кінәлы? Неге? «Ыстық орындық»стратегиясы Орындықтағы авторға оқушылар мәтін оқиғасы негізінде сұрақтар қояды. -Поэманы жазудағы мақсатыңыз қандай? Сіздің басты кейіпкеріңіз аққу ма, ана ма, неге? – Оқиғаны басқаша аяқтай алмадыңыз ба, неге? — Оқырман сіздің шешіміңізге келіседі деп ойлайсыз ба,неге? –Табиғат — ана деп қосарлап айтатын екі қасиет поэмаңызда неге бір-біріне қарсы шығады? -Сіз осы поэманы жазғанда қандай қорытындылар жасадыңыз? Аққу-киелі құс Табиғат-тал бесік Ана бақыты-бала Қалаған тақырыпқа эссе жазу Екі жақты күнделік 1.Мәтіннен үзінді 2.Не себепті таңдадың? Жұптық, топтық жұмыс -аққудың,ананың,баланың суреті бар карточкаларды әр топтағы оқушыларға беріп поэма сюжетіне сәйкес әңгіме құрату — поэма оқиғасына орай сурет салғызу — көркемдегіш сөздерді беріп соларды қатыстырып сюжетін әңгімелету |
Топонимикалық, түсіндірме сөздік
Халықтық наным-сенімдер,
«Сұмдық –әдемі» ойыны
1-2 ұпай
3-4 ұпай Оралмады аққулар осы маңға , Жылдар өтті байғұстар шошынған ба?
-Жетімкөлге аққулар неге оралмады? Қандай оқиға болуы мүмкін? (айқындайды)
5-6 ұпай
7-8 ұпай
9-10 ұпай
11-12 ұпай
Кедергілер, жеңу жолдары -поэма мазмұнын толық меңгермеуі -тілдік құралдарды — ажырата, қолдана білмеуі -сөздік қорының жұтаңдығы
|