Атырау қаласы Қ.Смағұлов атындағы орта
мектептің физика пәнінің мұғалімі Ерғалиева Гүлжан Айдынқызы |
Физика 7 «Б»
Сабақтың тақырыбы: §45. Денелердің жүзу шарттары
- 46. Ареометрлер
Сабақтың мақсаты: Ауырлық күші мен Архимед күшінің арасындағы арақатынас арқылы дененің сұйықта (газда) орналасуын түсіндіру. Жүзу шарттарын тұжырымдау.
Күтілетін нәтиже: Оқушылар ауырлық күші мен архимед күшінің арасындағы арақатынасты эксперимент жүзінде анықтап, жүзу шарттарын тағайындайды.
Түйінді идея: Денелердің жүзу шарттары.
Ресурстар: Физика-7 оқулық. Эл.оқулық-Физика7. Сабақтың презентациясы. Тәжірибелік құралдар. Суы бар аквариум ыдысы, динамометр, жүктер, ағаш білеуше, доп, пластилин. Таза су, тұзды су, шыны стакан. Постер (плакаттар) жасау құралдары.
Іс-әрекеттер:
Р/с | Мұғалім әрекеті | Оқушы әрекеті | Уақыты |
1 | Ұйымдастыру. Топқа бөлу.
Топ ережесін айтқызу. |
Оқушылар топқа бөлінеді.
Топтар топ ережелерін айтады |
5 минут |
2 | Сабақ презентациясын ашу.
Сабақ тақырыбын жаздыру. Сабақтың ұраны: «Көзге елестеткен мың ойдан, қолмен істеген бір іс артық» (М.В.Ломоносов) |
Сабақ тақырыбын жазады.
Сабақтың ұранын қаперге алады. |
|
3 | «Кім көп біледі?» Өткен тақырып бойынша оқушылар білімін тексеру | Оқушылар жауап береді | 7 минут |
4 | «Ойлан, тап!»
Топтық жұмыс: А) Тәжірибелер Ә) «Есте сақта!»,- сәйкестендіру тапсырмалары Б) «Егер…,онда…,»- сәйкестендіру тапсырмасы.
«Кім жылдам?» |
Оқушылар топтық жұмыс орындайды:
І-топ: Tәжірибе-1 ІІ-топ: Сәйкестендіру ІІІ-топ: Тәжірибе-2 ІV-топ: Сәйкестендіру
І-топ-кестемен жұмыс ІІ-топ-тәжірибе-3 ІІІ-топ-суреттермен жұмыс ІV-топ-есеп шығару: 24(3) |
7 минут
7 минут |
5 | Оқушылар жұмысын қорытындылау | Формативті бағалау қорытындысы | |
6 | Топтық жұмыс. Ареометр туралы мағұлмат алуға нұсқау беру.
І,ІІ,ІІІ,ІV-топқа тапсырмалар. Оқушылар жауабын тиянақтау. (жалпылау:түсінік беру) |
Ареометр туралы өз беттерімен оқып мағұлмат алу арқылы берілген тапсырмаларға жауап береді |
5 минут |
7 | «Кім тапқыр?» -есеп шығару | №23-9 (*) №643 (Кем В.И) | 7 минут |
8
10 |
Кері байланыс ұсыну
Үйге тапсырма. Үй эксперименті (видеотапсырма)
Бағалау. ОҮБ. ОБ. |
Кері байланыс парағын толтырады
Бағалау парақтарын тапсырады |
7 минут |
Сабақтың мазмұны:
- Топ ережесі (4 топтан , 4 ереже)
Сабақтағы негізгі ұстаным
- «Көзге елестеткен мың ойдан, қолмен істеген бір тәжірибе артық» (М.В.Ломоносов)
І. Кім көп біледі? (слайд)
- Тәжірибе 1) Берілген дененің алдымен ауадағы салмағын өлшеу
2) Осы дененің судағы салмағын өлшеу
Өлшеу нәтижесін салыстыр. Қорытынды жаса
- Архимед заңы қалай тұжырымдалады?
- Архимед күшінің бағыты қандай?
- Архимед күші қандай шамаларға тәуелді?
- Архимед заңын пайдаланып, дененің тығыздығын қалай анықтауға болады?
- Суреттегі ағаштан жасалған кубтардың қайсысына ығыстырушы көбірек әрекет етеді?
Неге?
ІІ. Ойлан, тап! (слайд)
Топтық тапсырмалар
1-топ: Тәжірибе -1. Үш түрлі денені суға кезекпен батырып, мен -күштері арасындағы арақатынасты тауып, денелердің суда орналасу шарттарын тағайындау.
2-топ: «Есте сақта!» (слайд)
Сәйкестендіру тапсырмалары
(постерде орындау)
А.
Егер денеге әрекет ететін ауырлық күші архимед күшіне тең болса, |
А. |
С.
Егер денеге әрекет ететін ауырлық күші архимед күшінен кем болса, |
С.
онда дене сұйыққа батады. |
С. |
В. |
В.
онда дене сұйыққа толық батып, оның ішінде жүзеді. |
В.
Егер денеге әрекет ететін ауырлық күші архимед күшінен артық болса, |
А.
онда дене сұйық бетінде жүзеді. (қалқиды) |
Жауабы:А-В-В
В-С-А
С-А-С
«Егер…, онда…»
Сәйкестендіру тапсырмасы |
3-топ: Тәжірибе-2: Суы бар шыны ыдысқа берілген пластилиннен қайық жасап суға салу, оны судан шығарып, шарик жасап, суға қайта салу.Екі жағдайдағы нәтижені түсіндір
4-топ:
А.
Егер дененің тығыздығы сұйық тығыздығынан артық болса, |
А.
онда дене сұйық ішінде жүзеді. |
В.
Егер дененің тығыздығы сұйық тығыздығынан аз болса, |
В.
онда дене сұйыққа батып кетеді. |
Жауабы: А-В
В-С С-А |
С.
Егер сұйық пен дененің тығыздықтары бірдей болса, |
С.
онда дене сұйық бетіне көтеріледі (қалқиды). |
ІІІ. «Кім жылдам?» Топтық жұмыс
1-топ: Мұз кесегінің төмендегі сұйықтарда орналасу шарттарын анықтаңдар. (постер орындау) (Бензин, глицерин,эфир, машина майы, сынап, күнбағыс майы)
2-топ: Тәжірибе-3: Біріне таза су, біріне тұзды су құйылған екі шыны стаканға бір-бір жұмыртқадан салып, тәжірибе нәтижесін түсіндіріңдер.
3-топ: Берілген суреттерді дененің сұйықта ораласу шарттарына сәйкестендір (постерде орындау)
4-топ: Есеп шығару 24 ж (з)
m=100 кг
V=0,2 м³
ρсу=1000 кг/м³
Fа-? FА-?
Fа=mg
FА= ρсуgVд
Ға =100кг·9,8Н/кг=1000Н
ҒА=2000Н
(қалқиды)
Мұғалім: Денеледің жүзу шарттарын қорытындылау.
Көрнекілігі: Электронды оқулық (жүзу шарттары)
1-топ: Ареометр қандай құрал,оның әрекеті қандай принципке негізделген?
2-топ: Ареометр құрылысы
3-топ: Ареометрмен сұйық тығыздығын өлшеу қалай жүзеге асады?
4-топ: Ареометрмен қандай сұйықтардың тығыздығын өлшейді?
Мұғалім: Ареометр туралы жалпы мағұлмат беру
Көрнекілігі: 1) Слайд
2) Ареометр құралы (лабороториялық)
ІV «Кім тапқыр?»
Есептер шығару
23ж-9*
Р1=30 Н
ρg=2500 кг/м3
ρсу=1000кг/м3
m=?
№643
m=40,5 кг
ρсу=1000кг/м3 ρg=2700 кг/м3
Р1=?
Кері байланыс: «Маған бүгінгі сабақта… (слайд) Кері байланыс парақтарын тарату
Ұнады…
Ұнамады….
Келесіде нені жақсарту керек?…
Үйге тапсырма:
- 45,46
- Бейнетәжірибе көрсету.Қорытындысын тағайындау.
Апельсинді қабығымен шыны ыдыстағы суға салу-батпайды, қабығын аршып салу-батады. Неге? Түсіндір.
Бағалау. ОҮБ-мадақтау,жұлдызшамен бағалау, топтық бағалау.
ОБ-оқу мен оқыту нәтижесін бағалау
27.02 Физика-7 «А»
28.02 7 «Б»
Сабақтың тақырыбы:
- 47. Су көлігі. Есептер шығару
Сабақтың мақсаты:
Су көліктері , олардың судағы қозғалысы денелердің жүзу шарттарына негізделетінін түсіндіру. Жүзу шарттары бойынша оқушылардың есеп шығару, ойлау қабілеттерін жетілдіру
Күтілетін нәтиже:
Оқушылар денелердің жүзу шарттары туралы білімдерін пайдаланып су көліктерінің түрлерін мен олардың судағы қозғалысы туралы мағұлмат алады. Тақырыптық эксперимент-есептер, мазмұнды есептерді шығаруды меңгерту
Түйінді идея:
Су көліктерінің судағы қозғалысы жүзу шарттарына негізделген сұйықтағы денелерге Архимед күшінің әсері
Ресурстар: Физика-7 сынып-оқулық.
Электронды оқулық –физика-7
Эксперименттің есептердің тәжірибелік жабдықтары (суы бар ыдыс, динамометр, әр түрлі заттан жасалған цилиндрлер.)
Сабақтың презентациясы.
Деңгейлік есептер жинағы (Ж.О.Бақынов)
Интернет: Су көліктерінің суреттері
Іс-әрекеттер
Мұғалім әрекеті | Оқушы әрекеті | Уақыт |
|
Оқушылар топқа бөлінеді.
Топтар топ ережелерін айтады |
2минут
|
|
|
5минут
|
|
Оқушылар жеке, жұптасып, эксперименттік есепті шығарады. | 10 минут |
|
Оқушылар суреттер мағынасын айтады. Сабақ тақырыбын айқындайды. | 3 минут |
|
Тыңдайды, негізгі ұғымдарды жазады. | 7минут |
|
25ж (1,3) | 7минут |
|
«Біз не үйрендік?» өзара постер қорғау
Ротация-әдісімен білім алмасу |
7 минут |
|
Не ұнады?
Не ұнамады? Нені жақсарту керек? |
3 минут |
|
ОҮБ
|
1 минут |
45 минут |
Сабақтың мазмұны:
«Ой қозғау»
- Үй тапсырмасы сұралады. Оқушылар өзара сурақ –жауап алмасады. Үй экспериметі нәтижесін түсіндіреді
- Өткен сабақтағы «Кері байланыс» бойынша тәжірибе, есеп шығару, ойлау тапсырмаларын беру.
А) Эксперименттік есеп
Берілген металл цилиндрлер затының тығыздықтарын анықтап, тығыздықтар кестесін пайдаланып, қандай зат екенін табу
Керекті жабдықтар: Суы бар ыдыс, динамометр, әр түрлі заттан жасалған цилиндр.
- «Мағынаны таны!»
Су көліктерінің суреттері арқылы «оқушы үнін» тыңдау.Сабақ тақырыбын айқындауы.
- Оқушылар ұғымын тиянақтау.
А) су көліктерінің түрлері
Ә) су көліктерінің суда жүзуі қандай құбылысықа (шартқа) негізделген?
- Жаңа сабақ тақырыбын ашу
Су көлігі. Есептер шығару
Мұғалім: Тақырыптық лмағұлмат беру. Негізгі ұғымдарды жаздыру
Көрнекілігі: 1)Слайд
2)Электронды оқулық.
- Есептер шығару
№25-1.
Vб.б=25 м3
ρсу=1000 кг/м3
m=?
№25-3
n=20
ρсу=1000 кг/м3
ρg=1000 кг/м3
V1=0,5м3
Ғк=?
- Қорытындылау
«Біз не үйрендік?»-постер жасату
«Ротация»-әдісімен өзара топтық білім алмасу
- Кері байланыс алу
- Үйге тапсырма §47
25-2
Р=1000кН=106Н
Vы.с-?
Р=ҒА (салмақ)
- Бағалау: ОҮБ- мадақтау, жұлдызшамен бағалау, топтық бағалау –жалаушамен бағалау.
ОБ-оқып үйрену нәтижесін бағалау.