Басы » Кембридж бағдарламасы » Денелердің жүзу шарттары. Ареометрлер

Денелердің жүзу шарттары. Ареометрлер

suАтырау қаласы Қ.Смағұлов атындағы орта

мектептің физика  пәнінің мұғалімі

Ерғалиева Гүлжан Айдынқызы

 

 

Физика 7 «Б»

Сабақтың тақырыбы: §45. Денелердің жүзу шарттары

  • 46. Ареометрлер

Сабақтың мақсаты: Ауырлық күші мен Архимед күшінің арасындағы арақатынас арқылы дененің сұйықта (газда) орналасуын түсіндіру. Жүзу шарттарын тұжырымдау.

Күтілетін нәтиже: Оқушылар ауырлық күші мен архимед күшінің арасындағы арақатынасты эксперимент жүзінде анықтап, жүзу шарттарын тағайындайды.

Түйінді идея: Денелердің жүзу шарттары.

Ресурстар: Физика-7 оқулық. Эл.оқулық-Физика7. Сабақтың презентациясы. Тәжірибелік құралдар. Суы бар аквариум ыдысы, динамометр, жүктер, ағаш білеуше, доп, пластилин. Таза су, тұзды су, шыны стакан. Постер (плакаттар) жасау құралдары.

Іс-әрекеттер:

Р/с Мұғалім әрекеті Оқушы әрекеті Уақыты
1 Ұйымдастыру. Топқа бөлу.

Топ ережесін айтқызу.

Оқушылар топқа бөлінеді.

Топтар топ ережелерін айтады

 

 

 

 

5 минут

2 Сабақ презентациясын ашу.

Сабақ тақырыбын жаздыру.

Сабақтың ұраны: «Көзге елестеткен мың ойдан, қолмен істеген бір іс артық» (М.В.Ломоносов)

Сабақ тақырыбын жазады.

Сабақтың ұранын қаперге алады.

3 «Кім көп біледі?»  Өткен тақырып бойынша оқушылар білімін тексеру Оқушылар жауап береді 7 минут
4 «Ойлан, тап!»

Топтық жұмыс:

А) Тәжірибелер

Ә) «Есте сақта!»,- сәйкестендіру тапсырмалары

Б) «Егер…,онда…,»- сәйкестендіру тапсырмасы.

 

«Кім жылдам?»

Оқушылар топтық жұмыс орындайды:

І-топ: Tәжірибе-1

ІІ-топ: Сәйкестендіру

ІІІ-топ: Тәжірибе-2

ІV-топ: Сәйкестендіру

 

 

І-топ-кестемен жұмыс

ІІ-топ-тәжірибе-3

ІІІ-топ-суреттермен жұмыс

ІV-топ-есеп шығару: 24(3)

 

 

 

7 минут

 

 

 

 

 

7 минут

5 Оқушылар жұмысын қорытындылау Формативті бағалау қорытындысы
6 Топтық жұмыс. Ареометр туралы мағұлмат алуға нұсқау беру.

І,ІІ,ІІІ,ІV-топқа тапсырмалар. Оқушылар жауабын тиянақтау. (жалпылау:түсінік беру)

Ареометр туралы өз беттерімен оқып мағұлмат алу арқылы берілген тапсырмаларға жауап береді  

5 минут

7 «Кім тапқыр?» -есеп шығару №23-9 (*)  №643 (Кем В.И) 7 минут
8

 
9

 

 

10

Кері байланыс ұсыну

 

 

Үйге тапсырма. Үй эксперименті (видеотапсырма)

 

Бағалау. ОҮБ. ОБ.

Кері байланыс парағын толтырады

 

  • 45,46. Үй эксперименті

 

 

Бағалау парақтарын тапсырады

 

 

 

7 минут

 

Сабақтың мазмұны:

  1. Топ ережесі (4 топтан , 4 ереже)

Сабақтағы негізгі ұстаным

  1. «Көзге елестеткен мың ойдан, қолмен істеген бір тәжірибе артық» (М.В.Ломоносов)

 

І. Кім көп біледі? (слайд)

  1. Тәжірибе 1) Берілген дененің алдымен ауадағы салмағын өлшеу

2) Осы дененің судағы салмағын өлшеу

Өлшеу нәтижесін салыстыр. Қорытынды жаса

  1. Архимед заңы қалай тұжырымдалады?
  2. Архимед күшінің бағыты қандай?
  3. Архимед күші қандай шамаларға тәуелді?
  4. Архимед заңын пайдаланып, дененің тығыздығын қалай анықтауға болады?
  5. Суреттегі ағаштан жасалған кубтардың қайсысына ығыстырушы көбірек әрекет етеді?

Неге?

 

ІІ. Ойлан, тап! (слайд)

Топтық тапсырмалар

1-топ: Тәжірибе -1. Үш түрлі денені суға кезекпен батырып, мен  -күштері арасындағы арақатынасты тауып, денелердің суда орналасу шарттарын тағайындау.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-топ: «Есте сақта!» (слайд)

Сәйкестендіру тапсырмалары

(постерде орындау)

А.

Егер денеге әрекет ететін ауырлық күші архимед күшіне тең болса,   

А.
С.

Егер денеге әрекет ететін ауырлық күші архимед күшінен кем болса,

С.  

 онда дене сұйыққа батады.

С.
В.
В.   

онда дене сұйыққа толық батып, оның ішінде жүзеді.

В.

Егер денеге әрекет ететін ауырлық күші архимед күшінен артық болса,

А.    

онда дене сұйық бетінде жүзеді. (қалқиды)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жауабы:А-В-В

В-С-А

С-А-С

«Егер…, онда…»

Сәйкестендіру тапсырмасы

3-топ:  Тәжірибе-2: Суы бар шыны ыдысқа берілген пластилиннен қайық жасап суға салу, оны судан шығарып, шарик жасап, суға қайта салу.Екі жағдайдағы нәтижені түсіндір

4-топ:

 А.

Егер дененің тығыздығы сұйық тығыздығынан артық болса,

А.    

онда дене сұйық ішінде жүзеді.

В.

Егер дененің тығыздығы сұйық тығыздығынан аз болса,

В.   

онда дене сұйыққа батып кетеді.

Жауабы: А-В

                В-С

                С-А

С.

Егер сұйық пен дененің тығыздықтары бірдей болса,

С.  

 онда дене сұйық бетіне көтеріледі (қалқиды).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. «Кім жылдам?» Топтық жұмыс

1-топ: Мұз кесегінің төмендегі сұйықтарда орналасу шарттарын анықтаңдар. (постер орындау) (Бензин, глицерин,эфир, машина майы, сынап, күнбағыс майы)

2-топ: Тәжірибе-3: Біріне таза су, біріне тұзды су құйылған екі шыны стаканға бір-бір жұмыртқадан салып, тәжірибе нәтижесін түсіндіріңдер.

3-топ: Берілген суреттерді дененің сұйықта ораласу шарттарына сәйкестендір (постерде орындау)

4-топ: Есеп шығару 24 ж (з)

m=100 кг

V=0,2 м³

ρсу=1000 кг/м³

Fа-? FА-?

Fа=mg

FА= ρсуgVд

Ға =100кг·9,8Н/кг=1000Н

ҒА=2000Н

(қалқиды)

Мұғалім: Денеледің жүзу шарттарын қорытындылау.

Көрнекілігі: Электронды оқулық (жүзу шарттары)

1-топ: Ареометр қандай құрал,оның әрекеті қандай принципке негізделген?

2-топ: Ареометр құрылысы

3-топ: Ареометрмен сұйық тығыздығын өлшеу қалай жүзеге асады?

4-топ: Ареометрмен қандай сұйықтардың тығыздығын өлшейді?

Мұғалім: Ареометр туралы жалпы мағұлмат беру

Көрнекілігі: 1) Слайд

2) Ареометр құралы (лабороториялық)

 

 

ІV «Кім тапқыр?»

Есептер шығару

23ж-9*

Р1=30 Н

ρg=2500 кг/м3

ρсу=1000кг/м3

m=?

№643

m=40,5 кг

ρсу=1000кг/м     ρg=2700 кг/м3

Р1=?

Кері байланыс: «Маған бүгінгі сабақта… (слайд) Кері байланыс парақтарын тарату

Ұнады…

Ұнамады….

Келесіде нені жақсарту керек?…

Үйге тапсырма:

  • 45,46
  • Бейнетәжірибе көрсету.Қорытындысын тағайындау.

Апельсинді қабығымен шыны ыдыстағы суға салу-батпайды, қабығын аршып салу-батады. Неге? Түсіндір.

Бағалау. ОҮБ-мадақтау,жұлдызшамен бағалау, топтық бағалау.

ОБ-оқу мен оқыту нәтижесін бағалау

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27.02                                                             Физика-7 «А»

28.02                                                                           7 «Б»

Сабақтың тақырыбы:

  • 47. Су көлігі. Есептер шығару

Сабақтың мақсаты:

Су көліктері , олардың судағы қозғалысы денелердің жүзу шарттарына негізделетінін түсіндіру. Жүзу шарттары бойынша оқушылардың есеп шығару, ойлау қабілеттерін жетілдіру

Күтілетін нәтиже:

Оқушылар денелердің жүзу шарттары туралы білімдерін пайдаланып су көліктерінің түрлерін мен олардың судағы қозғалысы туралы мағұлмат алады. Тақырыптық эксперимент-есептер, мазмұнды есептерді шығаруды меңгерту

Түйінді идея:

Су көліктерінің  судағы қозғалысы жүзу шарттарына негізделген сұйықтағы денелерге Архимед күшінің әсері

Ресурстар: Физика-7 сынып-оқулық.

Электронды оқулық –физика-7

Эксперименттің есептердің тәжірибелік жабдықтары (суы бар ыдыс, динамометр, әр түрлі заттан жасалған цилиндрлер.)

Сабақтың презентациясы.

Деңгейлік есептер жинағы (Ж.О.Бақынов)

Интернет: Су көліктерінің суреттері

Іс-әрекеттер

Мұғалім әрекеті Оқушы әрекеті Уақыт
  1. Ұйымдастыру. Топқа бөлу.Топ ережесін айтқызу.
Оқушылар топқа бөлінеді.

Топтар топ ережелерін айтады

2минут

 

  1. «Ой қозғау» Үй тапсырмасы. §45,46 Үй эксперименті «видеотапсырма» қорытындысы
  • 45,46. Үй эксперименті қорытындысын айтады. Оқушылар өзара сұрақ қояды.
5минут

 

  1. «Кім тапқыр?» эексперименттік есептер беру
Оқушылар жеке, жұптасып, эксперименттік есепті шығарады. 10 минут
  1. «Мағынаны таны!» су көліктерінің суреттері
Оқушылар суреттер мағынасын айтады. Сабақ тақырыбын айқындайды. 3 минут
  1. Сабақ тақырыбын жаздыру. Қысқаша мағұлматын беру. Электронды оқулық материалы, сабақ презентациясы
Тыңдайды, негізгі ұғымдарды жазады. 7минут
  1. Есеп шығарту
25ж (1,3) 7минут
  1. Қорытындылау
«Біз не үйрендік?» өзара постер қорғау

Ротация-әдісімен білім алмасу

7 минут
  1. Кері байланыс
Не ұнады?

Не ұнамады?

Нені жақсарту керек?

3 минут
  1. Бағалау
  2. Үйге тапсырма
ОҮБ

  • 47 25(2)
1 минут
45 минут

 

Сабақтың мазмұны:

«Ой қозғау»

  1. Үй тапсырмасы сұралады. Оқушылар өзара сурақ –жауап алмасады. Үй экспериметі нәтижесін түсіндіреді
  2. Өткен сабақтағы «Кері байланыс» бойынша тәжірибе, есеп шығару, ойлау тапсырмаларын беру.

А) Эксперименттік есеп

Берілген металл цилиндрлер затының тығыздықтарын анықтап, тығыздықтар кестесін пайдаланып, қандай зат екенін табу

Керекті жабдықтар: Суы бар ыдыс, динамометр, әр түрлі заттан жасалған цилиндр.

  1. «Мағынаны таны!»

Су көліктерінің суреттері арқылы «оқушы үнін» тыңдау.Сабақ тақырыбын айқындауы.

  1. Оқушылар ұғымын тиянақтау.

А) су көліктерінің түрлері

Ә) су көліктерінің суда жүзуі қандай құбылысықа (шартқа) негізделген?

  1. Жаңа сабақ тақырыбын ашу

Су көлігі. Есептер шығару

Мұғалім: Тақырыптық лмағұлмат беру. Негізгі ұғымдарды жаздыру

Көрнекілігі: 1)Слайд

2)Электронды оқулық.

  1. Есептер шығару

№25-1.

Vб.б=25 м3

ρсу=1000 кг/м3

m=?

 

№25-3

n=20

ρсу=1000 кг/м3

 

ρg=1000 кг/м3

 

V1=0,5м3

 

Ғк=?

 

  1. Қорытындылау

«Біз не үйрендік?»-постер жасату

«Ротация»-әдісімен өзара топтық білім алмасу

  1. Кері байланыс алу
  2. Үйге тапсырма §47

25-2

 

Р=1000кН=106Н

Vы.с-?

Р=ҒА (салмақ)

  1. Бағалау: ОҮБ- мадақтау, жұлдызшамен бағалау, топтық бағалау –жалаушамен бағалау.

ОБ-оқып үйрену нәтижесін бағалау.

 

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *