Басы » Шет тілдері » Wild and domestic animals

Wild and domestic animals

Айгерим Есенова
Сабақтың тақырыбы: «Wild and domestic animals»

Сабақтың мақсаты:

Білімділік: тақырып бойынша сөздік қорларын молайту, білімдерін жетілдіру.

Дамытушылық: оқушылардың оқу, жазу, сөйлеу және тыңдау арқылы түсіну қабілеттерін дамыту.

Тәрбиелік: оқушыларға жан – жануарларды қорғауға, оларды аялауға үйрету.

Сабақтың типі: жаңа сабақты меңгерту.

Сабақтың түрі: аралас

Оқыту технологиясы: СТО, сұрақ – жауап әдісі,миға шабуыл әдісі, топтық жұмыс.

Көрнекілігі:карточкалар, сурет, слайд, аудио – видео жазбасы.

Сабақ жоспары:

І. Ұйымдастыру кезеңі.

ІІ. Топқа бөлу.

ІІІ. Үй тапсырмасын тексеру.

ІV. Жаңа сабақты меңгеру.

  1. Жаттығулар орындау.
  2. Сабақты бекіту.

VII. Бағалау.

VIII. Үйге тапсырма беру.

   Сабақтың барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі.

Good afternoon, children!

— Who is on duty today?

— What day is it today?

— Who is absent?

Шаттық шеңбер.

ІІ. Топқа бөлу. Мозайка арқылы.

Now, before we start our lesson I want you to come to the blackboard. In my hands there are some pieces of picture. You should choose one you like best. O’K, now I divide you into two groups. Who chose a dog will be the first group, who chose a tiger you are the second group. Thank you, sid down please.

ІІІ. Үй тапсырмасын тексеру.

— What was your home task for today?

— Open your copy books, I’ll check your home task.

— The first group you “There is”

— The second group you “There are”, write on paper examples concerning “ There is”, “There are”.

ІV. Жаңа сабақты меңгеру.

— What is it? It’s an animal.

— What kind of animals?

— First group “wild animals”, second group “domestic animals”.

The theme of the lesson: “Wild and Domestic animals”.

 Familiarity with new words

Domestic                       Wild

Cat                                 Hare                

Dog                               Wolf

Hen                               Fox

Pig                               Squirrel

Rabbit                         Monkey

Cow

Horse

  1. Жаттығулар орындау.

 

Ex 1. Guess the sounds

Hen      Bear      Lion

Ex 2. Who is this?

Squirrel – тиын     

Chicken, hen – тауық

Pig – шошқа

Cat – мысық

Ex 3.  What’s  wrong?

Cat             Crocodile

Ex 4. Read and translate the text.

First group:

I have a cat. His name is Barsik. He is very funny. He is a kitten and he likes playing very much. But he also likes to spoil newspapers and my socks. He likes eating fish and I give him milk every day.

У меня есть кот. Его имя Барсик. Он очень забавный. Он еще котенок и он очень любит играть. Но он также очень любит портить газеты и мои носки. Он любит есть рыбу, и я даю ему каждый день молоко.

 

Second group:

Tiger is the largest of the wild cats. Tiger is one of the largest terrestrial predators, second only to white and brown bears. Habitat of tigers can be quite varied: rainforests, mangrove swamps and thickets of bamboo in the tropics, dry savannas, deserts, bare rocky hills and taiga in the north.
Тигр является самым крупным из диких кошек. Тигр является одним из крупнейших наземных хищников, уступая только белый и коричневый медведям.
Обитание тигров могут быть весьма разнообразны: тропические леса, мангровые болота и заросли бамбука в тропиках, сухие саванны, пустыни, голые холмы и скалистые тайги на севере.

  1. Сабақты бекіту.

Робм әдісі. Оқушылар қағазға өздерінің түйінді 9 сөзін жазады.

VII. Бағалау.

Әр топтың топбасшысы өз бағасын қойып оқушыларды бағалайды.

VIII. Үйге тапсырма беру.

Жаңа сөздерді жаттау.Өзіне ұнайтын жануар туралы жазып келу.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *