Батыс Қазақстан облысы
Теректі ауданы
Восход жалпы орта білім беретін мектебі
Адиев Жасулан Самиголлиевич
тарих пәнінің мұғалімі
Пәні | Қазақстан тарихы | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сыныбы:10 | уақыты: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың тақырыбы: | «Қазақ хандығының құрылуы – қазақ халқының қалыптасу үдерісінің аяқталуы, саяси тарихы. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Мақсаты : | Қазақ хандығының құрылуы мен даму бағыттары және құру қажеттігі мен салдарын нақтылай білу. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Күтілетін нәтижелер: | А) Қазақ хандығының құрылуын, қазақ халқының қалыптасу үдерісінің аяқталуы мен саяси тарихын біледі;
В) Қазақ хандығының құрылуы мен қазақ халқының қалыптасу үдерісі туралы тарихи деректерді салыстырады; С) Траихи деректердің мазмұнына өзіндік талдау жасайды. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Керекті жабдықтар: | маркер, стикерлер, рефлексия парақтары, флипчарт,, «Аңыз адам» журналы | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Қолданылатын әдіс-тәсілдер | Оқытудағы жаңа тәсілдер, СТО, көшбасшылық, жас ерекшеліктеріне сәйкес оқыту, талантты және дарынды балаларды оқыту, ОүБ және оқытуды бағалау.
Үй тапсырмасын сұрауда Тест тапсырмасын беру, жаңа сабақты меңгертуде бірлескен оқу «Ойлан, топтас, бөліс», «Көршіңе әңгімелеп бер», «Таблица-синтез», қорытындылау барысында «Уақыт шеңбері», «Бағалау критериі» сияқты рефлексия парақтарын пайдалану |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Негізгі ұғымдар | «Тарих-и Рашиди», «Алаш мыңы», «Жылнамалар жинағы» | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақ барысы: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақ кезеңдері: | Уақыты | Мұғалім әрекеті | Оқушы әрекеті | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Кіріспе
|
10 мин | Сыныппен амандасу.
Үй тапсырмасын сұрау. Сәйкестендіру тесті арқылы үй тапсырмасын тексеру Тест сұрақтары: 1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9) Ұлы жүз ұрандары
10) Орта жүз ұрандары
Тест тапсырмаларын орындап боллғаннан кейін дұрыс жауаптары интербелсенді тақтада көрсетіледі, оқушылардың жеткен деңгейін балл беру арқылы формативті бағалап, қорытындылау. Суреттер арқылы топтастыру |
-мұғаліммен сәлемдесу;
— сабаққа зер салу
Үй тапсырмасы бойынша сәйкестендіру тесті жұмысын жауап парақшасына орындайды. Жауап парағы және дұрыс жауаптары
Оқушының аты-жөні____________
Тапсырманы орындау барысында оқушылар уақытты үнемдеуі керек
Тест жұмысын тексеру барысында әр оқушы жауап парағын көршісімен алмастыру арқылы оның жұмысын тексеріп, жинаған балын жауап парақтарының төменгі жағына жазады. Үш сәйкес жауапқа – 3 балл Екі сәйкес жауапқа – 2 балл Бір сәйкес жауапқа – 1 балл Жалпы балын жинақтайды
10 – 15 балл аралығы – «орташа» 16 – 24 балл аралығы – «жақсы» 25 – 30 балл аралығы – «өте жақсы» деңгейінде бірін-бірі бағалайды
Оқушылар суреттер таңдап, мағыналас суреттер арқылы топқа бөлінеді |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тұсаукесер | 2 мин | Ой қозғау:
1. Өткен жылы Қазақ хандығының құрылғандығының неше жылдық мерей тойы атап өтілді? 2. Қазақ хандығы қай жылдары құрылған? 3. Өткен сыныптардан Қазақ хандығының құрылуы туралы не білеміз? Бүгінгі сабағымызда осы мәселелерге толығырақ тоқталамыз. Сабақтың тақырыбымен, мақсатымен интербелсенді тақта арқылы таныстыру. |
Оқушылар өткен тақырыптар және бұқаралық ақпарат құралдары арқылы Қазақ хандығы туралы не білетіндері туралы жауап береді.
Жаңа тақырып пен негізгі мәселелерді дәптерлеріне жазып алады.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Негізгі бөлім | 22 мин | Топтық жұмыстар:
Мәтін мазмұнын, идеясын меңгерту мақсатында топтарға тапсырма беру I тапсырма. «Ойлан, топтас, бөліс» әдісі бойынша бірлесіп оқып, І топ: «Қазақ хандығының құрылуының алғышарттары»
ІІ топ: «Қазақ жұртының Өзбек ұлысынан бөлінуі»
ІІІ топ: «Қазақ хандығының құрылуы»
ІV топ: «Қазақ хандығының нығаюы»
ІІ тапсырма: «Көршіңе әңгімелеп бер» әдісі
ІІІ тапсырма: «Таблица-синтез» кестесін үлестіріп беру
|
І тапсырма бойынша берілген тапсырманы топпен оқулықтан мұқият оқи отырып берілген тапсырманы орындайды.
І топ «Дербес хандықты құруға түрткі болған жағдайлар»
ІІ топ «Қазақ жұртының Өзбек ұлысынан бөлінуі»
ІІІ топ «Қазақ хандығының құрылуы» Деректер
IVтоп «Қазақ хандығының нығаюы»
ІІ тапсырма бойынша әр топ берілген тапсырмалар бойынша орындаған жұмыстарын, тақтаға шығып, басқа топқа әңгімелеп береді. ІІІ тапсырма: «Таблица-синтез» кестесін толтыру Оқушылар оқып, естіп-білгендері бойынша рефлексия парағын толтып, жауап береді. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Қорытынды | 11 мин | Кері байланыс: Рефлексия парақтарын толтыру:
«Уақыт шеңбері» «Бағалау критериі» Үйге тапсырма: §34 оқу 1. Міндетті деңгейлі тапсырма. «Қазақ хандығының құрылуы – қазақ халқының қалыптасу үдерісінің аяқталуы, саяси тарихы» тақырыбын оқу, негізгі ұғымдардың мағынасын түсіну 2. Мүмкіндік деңгейлі тапсырма. «М. Х. Дулати», «Қадырғали Жалаирий» тақырыптарында реферат жазу. |
1. «Уақыт шеңбері»
Әр топ бүгінгі сабақта алған мәліметтерін ортаға салып, бір-бірінің ойын толықтырады. Бағалау критериін толтырады «өте жақсы» деңгейде-3 балл «жақсы» деңгейде -2 балл «орташа» деңгейде 1 балл
|
1)
1 | Ш. Уәлиханов | А | Жүздерге бірігу жоңғар шапқыншылығы кезінде шыққан | |
2 | Н. А. Аристов | В | Қазақ жүздерінің пайда болуына географиялық фактор әсер етті, | |
3 | В. В. Бартольд | С | Алтын Орда мемлекетінің ыдырауы кезінде қазақтар өздері көшіп жүретін жерлердегі өз құқықтарын қамтамасыз ету үшін осындай үлкен одақтар құрған |
2)
1 | М. П. Вяткин | А | XVI ғасырдың екінші жартысында ұлыс жүйесі біртіндеп жүздерге ауысқан | |
2 | С. Аманжолов | В | Жүздердің құрылуына табиғи-географиялық себептермен қатар саяси оқиғалар әсер етті, | |
3 | Т. Сұлтанов | С | Қазақ елі, жері үш жүзге монғолдарға дейінгі кезеңде – Х-ХІІ ғасырларда бөлінді. |
3)
1 | М.С. Мұқанов | А | Тарихи-географиялық жағдайға икемделу және аумақтық оқшаулану жүздердің мәдени-шаруашылық ерекшеліктерін қалыптастырды | |
2 | М. П. Вяткин | В | Қазақ жүздері – этноәлеуметтік организмнің жоғарғы санат-тарының бірі. | |
3 | В. В. Бартольд | С | Жекелеген ордалар ерекше саяси одақтар ретінде қалыптасты |
4)
1 | Ұлы жүз | А | Батыс Қазақстан | |
2 | Орта жүз | В | Жетісу мен Оңтүстік Қазақстан | |
3 | Кіші жүз | С | Орталық, Шығыс, Солт. Қазақстан |
5)
1 | Ұлы жүз | А | Табын | |
2 | Орта жүз | В | Найман | |
3 | Кіші жүз | С | Шанышқылы |
6)
1 | Ұлы жүз | А | Арғын | |
2 | Орта жүз | В | Албан | |
3 | Кіші жүз | С | Алаша |
7)
1 | Ұлы жүз | А | Дулат | |
2 | Орта жүз | В | Керей | |
3 | Кіші жүз | С | Тама |
8)
1 | Байұлы | А | Сырдарияның орта ағысы, Орал тауы баурайы | |
2 | Әлімұлы | В | Жайық пен Жем аралығы, Үстірттің біраз жері, Маңғыстау түбегі, Каспий теңізінің солт-шығысы | |
3 | Жетіру | С | Жем мен Каспий арасы, Арал теңізі-нің солт-батысы, Борсық құмдары, Қарақұм, Қуаңдария мен Жаңадария аралығы |
9) Ұлы жүз ұрандары
1 | Ошақты | А | Бақтияр | |
2 | Албан | В | Райымбек | |
3 | Дулат | С | Жауатар |
10) Орта жүз ұрандары
1 | Арғын | А | Ойбас | |
2 | Қыпшақ | В | Жаубасар | |
3 | Уақ | С | Ақжол |
Оқушының тегі____________
1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | ||||
2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
3 | 3 | 3 | 3 |
5 | 1 | 6 | 1 | 7 | 1 | 8 | 1 | ||||
2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
3 | 3 | 3 | 3 |
9 | 1 | 10 | 1 | ||
2 | 2 | ||||
3 | 3 |
Оқушының тегі____________
1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | ||||
2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
3 | 3 | 3 | 3 |
5 | 1 | 6 | 1 | 7 | 1 | 8 | 1 | ||||
2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
3 | 3 | 3 | 3 |
9 | 1 | 10 | 1 | ||
2 | 2 | ||||
3 | 3 |
Оқушының тегі____________
1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | ||||
2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
3 | 3 | 3 | 3 |
5 | 1 | 6 | 1 | 7 | 1 | 8 | 1 | ||||
2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
3 | 3 | 3 | 3 |
9 | 1 | 10 | 1 | ||
2 | 2 | ||||
3 | 3 |
Оқушының тегі____________
1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | ||||
2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
3 | 3 | 3 | 3 |
5 | 1 | 6 | 1 | 7 | 1 | 8 | 1 | ||||
2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
3 | 3 | 3 | 3 |
9 | 1 | 10 | 1 | ||
2 | 2 | ||||
3 | 3 |
Оқушының тегі ___________________________________
Мәтіннің түйінді тұсы | Менің назарымды аударған мәселе | Неліктен осы мәселеге тоқтадым (талдау) |
|
Оқушының тегі ___________________________________
Мәтіннің түйінді тұсы | Менің назарымды аударған мәселе | Неліктен осы мәселеге тоқтадым (талдау) |
|
Оқушының тегі ___________________________________
Мәтіннің түйінді тұсы | Менің назарымды аударған мәселе | Неліктен осы мәселеге тоқтадым (талдау) |
|
Оқушының тегі ___________________________________
Мәтіннің түйінді тұсы | Менің назарымды аударған мәселе | Неліктен осы мәселеге тоқтадым (талдау) |
|
Оқушының тегі ___________________________________
1 | Үй тапсырмасын меңгердім | |
2 | Топтық жұмысты орындауға үлес қостым | |
3 | Тапсырмаларды орындауда қосқан үлесім | |
4 | Қосымша сұрақтарға жауап беруім | |
5 | Рефлексия парақтарын толтырдым | |
6 | Бүгінгі алған мәліметтерді ортаға жинақтау барысындағы белсен-ділігім | |
7 | Қорытынды балл |
Оқушының тегі ___________________________________
1 | Үй тапсырмасын меңгердім | |
2 | Топтық жұмысты орындауға үлес қостым | |
3 | Тапсырмаларды орындауда қосқан үлесім | |
4 | Қосымша сұрақтарға жауап беруім | |
5 | Рефлексия парақтарын толтырдым | |
6 | Бүгінгі алған мәліметтерді ортаға жинақтау барысындағы белсен-ділігім | |
7 | Қорытынды балл |
Оқушының тегі ___________________________________
1 | Үй тапсырмасын меңгердім | |
2 | Топтық жұмысты орындауға үлес қостым | |
3 | Тапсырмаларды орындауда қосқан үлесім | |
4 | Қосымша сұрақтарға жауап беруім | |
5 | Рефлексия парақтарын толтырдым | |
6 | Бүгінгі алған мәліметтерді ортаға жинақтау барысындағы белсен-ділігім | |
7 | Қорытынды балл |
Оқушының тегі ___________________________________
1 | Үй тапсырмасын меңгердім | |
2 | Топтық жұмысты орындауға үлес қостым | |
3 | Тапсырмаларды орындауда қосқан үлесім | |
4 | Қосымша сұрақтарға жауап беруім | |
5 | Рефлексия парақтарын толтырдым | |
6 | Бүгінгі алған мәліметтерді ортаға жинақтау барысындағы белсен-ділігім | |
7 | Қорытынды балл |