Батыс Қазақстан облысы
Ақжайық ауданы
Харькин орта жалпы білім беретін мектебі
Атқаратын қызметі: математика пәнінің мұғалімі
Ажгереева Жамила Тасқалиқызы
Математикалық тартыс ойыны
Сабақтың мақсаты: 1) Оқушылардың ойлау қабілетін, ой ұшқырлығын,оқуғаынтасын арттыру.
2) Ұйымдастырушылық қабілеттерін дамыту.
3) Оқушыларды ұйымшылдыққа, нақты пәнге қызығушылыққа, жауапкершілікке, өзін-өзі тәрбиелеу.
Көрнекілігі: Безендірілген зал, нақыл сөздер, карточкалық тапсырмалар,логикалық есептер, әр топқа даярланған үстел.
Түрі: Топтық сайыс сағаты.
Типі: Ойын түрінде.
Жоспары: 1. Топтың өзін таныстыруы, амандасу рәсімі/шаттық шеңбері/
- Тапқырлық сайысы (логикалық есептер)
- Біліктілік сайысы (есептер шығару)
- Математикалық сұрақтар
- Ойымды жалғастыр (мақал-мәтелдер)
- Сөзжұмбақ сайысы (карточка арқылы топқа беріледі)
- „Қас-қағым“ сәт сайысы (топқа сұрақ)
Жүргізуші: Қайырлы күн қадірменді көрермендер! Математикалық тартыс ойыны-
на қош келдіңіздер.Бүгінгі ойын тартыс түрінде өтеді. Ортаға „Үшбұрыш“‚
„Квадрат“, „Трапиция“ топтарын шақырамыз.
Математикалық сырлары,
Қызықтырды біздерді.
Ойынға бірге қатысуға,
Шақырамыз сіздерді,- дей отырып сайыскерлеріміздің білімі мен баға беретін
әділқазылар алқасын ортаға шақырамыз.
І. Кезекте амандасу рәсімі.
І топ. „Үшбұрыш“ тобы.
Ұраны: Білікті бірді жығар,
Білімді мыңды жығар.
Сәлемдесуі. Біз дайынбыз бұл сайысқа достарым,
Көрсетеміз бізде қандай күш барын.
Алға қойған мақсатымыз бір екен.
Сәтті болсын сапарымыз әрдайым.
Таныстыруы: 1.Үшбұрыштың анықтамасы.
- Қасиеттері.
- Түрлері.
ІІ топ. „Квадрат“ тобы.
Ұраны: Қандай сынақ болса дағы беріспе,
Әрқашанда үміткерміз жеңіске.
Сәлемдесуі: Армандарға қол созумен келеміз,
Өмір теңіз жүзіп келеді кемеміз.
Білімменен қаруланған тобымыз,
Қарсыласты қалай да біз жеңеміз.
Таныстыруы: 1. Квадраттың анықтамасы.
2 .Қасиеттері.
ІІІ топ. „Трапеция“ тобы.
Ұраны: Жарыс десе жанамыз,
Бүгінгі күн жарыста алғырлықпен аламыз.
Сәлемдесуі: Қиындықтан сірәда біз қашпаймыз,
Алғырлық пен тапқырлықты ұштаймыз.
Қияларға самғап ұшқан құстаймыз,
Шегінбейміз жеңістерге бастаймыз.
Таныстыруы: 1. Трапецияның анықтамасы.
- Қасиеттері.
- Түрлері.
Жүргізуші: Әділқазы алқасынан І сайыстың қорытындысын сұраймыз.
ІІ. Тапқырлық сайысы. (әр топқа логикалық есептер беріледі.)
„Үшбұрыш“ тобына.
- Темір тұрбаны бөлу үшін шеберге 5тг. төлеу керек. Егер тұрбаны 10 бөлікке бөлу
керек болса, шеберге неше теңге төлеу керек? (45).
- Жүзгіштер дүйсенбі күні жолға шықты. Олар жолда 100 сағат болып келгенде
күннің қай мезгілі болады? (кеш).
- Үш дос Ақбасов, Қарабасов, Сарыбасов әңгімелесіп отыр. Қара шаштысы
Ақбасовқа „қызық біріміздің шашымыз ақ, қара, сары. Бірақ шашымыздың түсі
фамилиямызға сәйкес келмейді“деді. Шаштарының түсін тап.
(Ақбасов-сары, Қарабасов-ақ, Сарыбасов-қара шашты).
„Квадрат“ тобына.
- Саят мектепке автобуспен барып, үйге жаяу келеді. Жолға 1сағ. 30мин жібереді.
Егер автобуспен барып келсе, жолға 30мин. жіберер еді. Саят мектепке жаяу
барып келу үшін неше сағат жұмсайды? (2сағ. 30мин.)
2 Күшіктер мен үйректердің басының саны 17, ал аяқтары 44. Қанша күшік, қанша
үйрек бар? (5күшік, 12үйрек).
- Егер оқушы 11дәптер алғанда 5тг. қалады, ал 15дәптер алса 7тг. жетпейді. Оқу-
шыда қанша теңге ақша бар? (38теңге)
„Трапеция“ тобына.
- Немересінің жасы аймен өлшенеді.Немересінің жасы неше ай болса атасы сонша
жаста. Егер екеуі бірігіп 91 жаста болса, немересі нешеде, атасы нешеде?
(7жас, 84жас).
- Аулада қаздар мен торайлар жүр. Егер олардың басы 30, ал аяқтарының қосын-
дысы 84 болса, қанша қаз, қанша торай бар? (12 торай, 18 қаз).
- Стақан шайтабағымен 25 теңге, ал 4 стақан мен 3 шайтабаққа 88 теңге төленсе,
стақан қанша теңге, шайтабақ қанша теңге? (стақан-13 теңге, шайтабақ-12 теңге).
Әділқазылар алқасынан ІІ сайыстың қорытындысын сұраймыз.
ІІІ. „Біліктілік“ сайысы. (тапсырма карточка бойынша беріледі).
„Үшбұрыш“ тобына.
Тең бүйірлі үшбұрыштың орта сызығы 4 см. Үшбұрыштың периметрі 30 см
болса, бүйір қабырғасы нешеге тең? (11см)
„Квадрат“ тобына.
Ромб периметрі 88см, ал бір бұрышы 120º-қа тең. Ромбының кіші диагоналының
ұзындығын тап. (22см)
„Трапеция“ тобына.
Егер тіктөртбұрыштың периметрі 74см., ені периметрі 16см-ге тең квадраттың
қабырғасына тең болса, онда тіктөртбұрыштың ұзындығы нешеге тең? (34см).
- Математикалық сұрақтар.(әр топқа төрт сұрақтан.)
„Үшбұрыш“ тобына.
- Шеңбермен бір ғана ортақ нүктесі бар түзу. (жанама)
- Бұрышты тең екі бөлікке бөлінетін сәуле. (биссектриса)
- Жазықтықтағы қандай түзулер ешқашан қиылыспайды.? (параллель)
4.180º-қа тең бұрыш қалай аталады? (жазыңқы)
„Квадрат“ тобына.
- Үшбұрыштың тік бұрышына қарсы жататын қабырғасының аты.(гипотенуза)
- 70º –қа тең бұрыш қалай аталады? (сүйір)
- Төртбұрыштың қарама-қарсы төбелерін қосатын кесінді. (диогональ)
- Шеңбердің центрінен оның бойында жатқан нүктеге дейінгі қашықтық.(радиус)
„Трапеция“ тобына.
- Үшбұрыштың тік бұрыш жасап тұрған қабырғаларының аты. (катеттері)
- 120º-қа тең бұрыш қалай аталады? (доғал)
- Бір нүктеден таралған екі сәуледен құралған фигура. (бұрыш)
- V. Ойымды жалғастыр“ сайысы. (әр команда шапшаң жауап беру керек.)
- Жеті жұрттың тілін біл,(жеті түрлі білім іл)
- Білекті бірді жығар,(білімді мыңды жығар)
- Екі жақсы қас болмас,(екі жаман дос болмас)
- Досыңды үш күн сынама, (үш жыл сына)
- Бір елі ауызға-(екі елі қақпақ)
- Жүз сомың болғанша, (жүз досың болсын.)
- Отыз тістен шыққан сөз, (отыз рулы елге тарайды.)
- Білгенің бір тоғыз, (білмегенің тоқсан тоғыз.)
- Бір кісі қазған құдықтан, (мың кісі су ішеді)
VI.„Сөз жұмбақ“ сайысы. (әр топқа бірдей тапсырма,карточка арқылы беріледі)
Есептердің жауабына сәйкес кестені толтырса, ұлы адамдардың аты шығады.
18,147 | 64 | 5 | 22,804 | -56,7 | 47,498 | 13 |
Д: √64 + √25 М: 0,7 · (-81)
А: 13,123 +5,024
Е: 47,749 — 0,251 Х: -2,3 + 7,3
Р: (-2) И: 9,004 + 13,8
VII. Қас-қағым сәт сайысы. (әр команда тез жауап беру арқылы балл жинайды)
- Бұрышты өлшейтін құрал. (транспортир)
- Бойы екі қарыс, сиып тұр алты арыс. (сызғыш)
- Қандай сан барлық санға қалдықсыз бөлінеді? (0)
- 30 санын үш 6-ны пайдаланып шығар. (6*6-6)
- Ұзындықтың ең кіші өлшем бірлігі. (миллиметр)
- 225 нешенің квадраты? (15)
Әділқазы алқасынан жалпы сайыстың қорытындысы сұралады.
Кеш аяқталып, ойынға белсене қатысқан оқушылар марапатталады.
[bws_related_posts]