Қыс

алуаШығыс Қазақстан облысы
 Абай ауданы 
 Ш.Абенов атындағы орта мектебі      
Аубакирова Алуа Медетовна- Бастауыш сынып мұғалімі
 
 Туған жерге қыс келді  тарауы   Абай   «Қыс» өлеңі

 

 

Сабақ: 

Ана тілі

Күні: 12/12. Сынып:    3″б» Қатысқан оқушы  саны :18
Сілтеме           Күнтізбелік жоспар,  оқулық, оқу бағдарламасы, әдістемелік құрал.
Сабақтың тақырыбы                    Туған жерге қыс келді  тарауы

Абай   «Қыс» өлеңі

Жалпы мақсаттары 1.Жазушының  өмірі жайлы әңгімелеу өлеңнің мазмұны туралы түсіндіру,сөздік қорларын байыту, мағынасын ашып, түсінгендерін айтуға дағдыландыру.

2.Ой-өрістерін,есте сақтау қабілеттерін дамытып, жаңа сөздермен таныстыру.

3.Өздеріне сенімді болуға, адамгершілікке, адалдыққа мейірімділікке,табиғатты сүйіп,қорғауға тәрбиелеу.

Көрнекілік-тер  Сюжетті суреттер, интереактивті тақтада  сұрақтар жазылған шаршы қағаздар,тестлер,плакаттар,бағалау парақтары,АЗқағазы.
Әдіс- тәсілдер Тәсіл: Жекелей, топпен жұмыс,ойын,кесте толтыру,жұмбақтар шешу,кластер,плостер .

Әдіс:Сиқырлы сөздер. Қос жазба күнделігі. Шаттық шеңбері.Ширату сұрақтары.Топтастыру. АКТ, СТО. Бағалау парағы.

Оқыту нәтиже-лері: Тақырыпқа-теориялық талдау жасау,шығармашылық жұмыстар атқару.Өз беттерінше зерттеу жұмыстарын жұргізу,сөздіктерге анықтама бере білу арқылы өз ойларын еркін жеткізу,сипаттама,талдау жасай біледі.

*Жаңа сөздермен,өлеңмен танысады.

*Жыл мезгілдерін тағы қандай сөздермен сипаттауға болатынын түсінеді.

*Өткен сабақтарды еске түсіре отырып,бірігіп жұмыс жасауға қалыптасады.

 

Түйінді идеялар: Аңыздардың,мәтіндердің,батырлар мен билік құрған хандардың ерлігі жайлы  сипаттамалармен кеңінен танысады. Оқиғаны ,аңыз туралы түсініктері кеңейеді.
Дерек-көздер Оқулықпен жұмыс.Электронды оқулық.Қосымша мәліметтер:суретті плакаттар.сюжетті жур-дар «Айгөлек,»Бастауыш  мектеп журналдары.
Сабақ барысы: Мұғалімнің  іс- әрекеті     Оқушының іс-әрекеті.
Ұйымдас-тыру кезеңі.

Психоло-гиялық дайындық

 

Топқа бөлу

Сергіту сәті.

 

Шаттық шеңбері.

«Жүректен-жүрекке»тілек білдіру.  

Топ көшбасшыларын сайлау.

Дене мүшелерімен амандасу.

/интерактивті тақтаның көмегімен музыка тыңдау/

бір-біріне сәттілік тілеу.

1-топ «Абылай хан»тобы 

2-топ «Қабанбай батыр» тобы  

3-топ «Бөгенбай батыр» тобы

 

 

 

Үй тапсыр-масы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жаңа тақырып

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ой толғаныс

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сергіту сәті

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Үйге тапсыр

масы:

 

 

 

 

 

 

Бағалау:

 

Бөлімдіқайталауғаарналған тақырыптар бойынша «тест»тапсырмалары арқылы білімдерін тексеру.

Сұраққа дұрыс жауап берген оқушылардың ішінен дарындыбалаларды анықтау.

Әрбіртапсырмаға

мұғалім оқушыларды сырттай бақылып,білім-білік дағдыларын анықтап,кері байланысқа шығу.

  Джон Хэтти әдісін қолдану

  

 

 

 

 

 

/Жекелей,топпен жұмыс/

Өткен тақырыптарды бір-бірімен  байланыстыру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Өз білімдеріңді тексер:

/3 слайд/10 минут беру.

 

Бірін-бірі топ ішінде бағалау.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жаңа сабақ жоспарына тоқталады.

Әр топқа жаңа тақырып бойынша тапсырмалар беру.

А.Құнанбаев        (Ибрагим)  (1845-1904)

Қазақтың ұлы ақыны,

ағартушы,жазушы,аудармашы

/4 слайд/өмірбаянына тоқталу ,жаңа тарау: « Туған жерге қыс келді«тарауы . Қыс-сөзінің мағынасын ашу. Жаңа тақырыптың мазмұнын ашу барысында мазмұнды суреттерге назар аударту.

Мағынаны ажырату.

Жаңа сөздерге назар аудару: Шидем-  қой жүнінен тоқылған сырт киімТ.б мысалдар келтіру./ 5 слайд/

Оқулықтағы оқиғаны өлең шумақтарын топтарға бөліп беру.

Балаларға бой жазу жаттығуларын жасату.

Тақтадағы сұрақтарға жауап беру,белгілеп отыру.

Түсінген білімдерін жинақтау үшін.

«Дивергентті ойлау»әдісі/мәселелерді шешу үшін қолданылатын шығармашылық ойлау./

 

Оқулықпен жұмыс

Өлеңге байланысты  қатысты қосымша материал / ресурс/ тарату

Шығармашылықпен жұмыс істеп келу.

Түртіп алу ресурсын беру.

Синквейн стратегиясын қолдану. Оқушының ой толғанысы.

Әр топқа тапсырма беру. Өлеңді оқып,мазмұндап келу.

 

Қорытынды баға қояды

Әр топтың көшбасшысы бағалайды. Ол әділ баға болмақ.

Бүгінгі сабаққа байланысты

 

«Смайлинг»

арқылы көңіл күйлерін көрсетеді.

 

 

Жан-жақты білімдерін тексеру: /1 слайд/

«Тест»сұрақтары  алдын-ала интерактивті тақтада жазылған . Оқушылар кезекпен сол арадағы сұраққа жауап береді.»Ой қозғау»

Ата-бабам тарихы-менің тарихым /өткен тарау бойынша/

     І топ                      ІІ топ                      ІІІ топ

Рейхстаг                   Пешене                    Бөкебай

 Тоқырау                   Ызғырық                  Өрім-өрім

 Деректі әңгіме        Біртуар                 Фашизм                         Өлмелі кедей             Ақталу                шамалы жер

                  

  

2 слайд/  Сөйлемдегі  негізгі ойды пайдаланып,
шығармалардың аттарын және авторын ата, жалғасын тап:   

—  Қаракерей Қабанбай шұбырынды болған жұрттың басын қосты.

—   Исатай мен Махамбет бастаған топ Жәңгір ханның әскерін тас-талқан етіп жеңеді

—  Езілген қазақ елінің 

—  Қасық қанын қиған ер

—   4.Қара судан басқа түк татпағанына бүгін үшінші күн.

—   5.Бәрін кейін білдік. Өйткені ән «халық жауы»деген сұмдық атау байлаған Сәкен С ейфулиннің мұрасы еді.

—  6.Берлинде әр үй,әр баспалдақ үшін қатты шайқас,қан төгіс ұрыс жүріп жатыр.  

—  7.Қазақ елі өзінің тәуелсіздігін алды! Көк жүзімен астасқан қасиетті көк Туымыз асқақ желбіреп тұр!  

—  8.«Жолдас майор! Сізге сөз айтуыма рұқсат етіңізші !-деді  тақ етіп.» 

—  9.Осылай арпалысумен түрік балуаны әбден қалжырады. Оның тұла бойында тер баспаған жер қалмады.

 

Мақсат қойғанда оқушылар өз ойларын ортаға салады.»Лессон Стадий»әдісімен өткен сабақты зерттеу әдісі.

 

  1. Бұқар жыраудың

 «Жау тигенде-жарағым,

 Алыстан асып дау келсе,

 Түрулі тұрған құлағым»

-деп келетін жыр жолдары кімге арналған?

 А)Абылайға        Ә)   Қабанбайға                                         

 Б)  Бөгенбайға   В)   Махамбетке

 2.Ағыбай батыр есіміне қатысты сөзді ата

А)   Ер жүрек             Ә)   Ақжолтай                                      В)  Батыр                  Б)  Қайсар

3.  Езілген қазақ елінің

Бағы үшін туған ер.

Қалың қазақ елінің

Кегін қанмен жуған жер.-ол кім?

А)   Махамбет                  Ә)   Исатай                                                      В)   Нұркен                        Б)  Амангелді 4.Б.Майлиннің «Күлпаш» әңгімесінде ел басынан өткен қандай кезең суреттелген?

А)  Аштық          Ә)  Соғыс жылдары                                                                                              Б)  Репрессия жылдары

В)  Жоңғар шапқыншылығы

5.  «Ол кезде С.Сейфуллиннің әлі аяқталмаған,есімін атауға жұрттың қорқатын кезі еді» деген негізгі ой қандай шығармаға арқау болды?

А)  Б.Майлин.   Күлпаш 

Б)  Т.Кәкішев.      Маңгі жасар өмір

Ә)  З.Шашкин.  Азаттық жолында

В)  Ш.Мұртаза.    Интернат қоймасы

6. Н.Айтовтың«Нұркен»,М.Ғабдуллиннің «Батыр Бауыржан»,Қ.Қазыбаевтың «Ту тіккен Рақымжан» әңгімелеріне ортақ тақырып қайсысы?

А)   Азамат соғысы           Б)  Желтоқсан оқиғасы

Ә)   Ұлы Отан соғысы   В)  Репрессия жылдары

7.  «Қазақ елі өзінің тәуелсіздігін алды.Көк жүзімен астасқан қасиетті көк Туы желбіреп тұр» деген жолдардағы негізгі ойға құрылған шығарманы ата.

А)   К.Табей.Ол ақын болар ма еді                             Б)  Н.Айтов.Нұркен

Ә)   Ә.Нұршайықов.Музейдегі зеңбірек                    В)  Т.Кәкішев.Маңгі жасар өмір

8.  Қабанбай,Бөгенбай есіміне байланысты ел басынан өткен кезеңді ата

А)Желтоқсан оқиғасы

Б)Жоңғар шапқыншылығы

Ә)Ұлы Отан соғысы                           В)Аштық жылдары

9. Исатай,Махамбат батырлар заманында билік құрған ханды ата

А)   Абылай                          Б)   Қасым

Ә)   Кенесары                      В)   Жәңгір

  10.Мәтін құрастыру үшін қойылатын басты талапты ата

А)   Табиғаттың суреттелуі                 Б)Мәтіндегі оқиғалардың өзара байланысты болуы

Ә)   Кейіпкерлердің болуы                   

 В)Тарихи оқиға суреттелуі

«Қыс»сөзіне  сызба дайындау.

Сызба әдісі бойынша  талдау, әр топқа 3 минут беріледі, қорғайды.

/жекелей,топпен,жұппен жұмыс/

Оқушыларды»Аялдама«әдісі арқылы кезекпен  өлеңді мәнерлеп оқыту.

1.тапсырма:  1-топ топтастыру

аяз

боран                   Қыс

 

2.тапсырма:2-топ мазмұндап,теңеулерді табу.

3.тапсырма: 3 –топ суретін салу.

Әр топ іштей оқиды./ Исерт әдісімен/түртіп алу арқылы  жүйелеу.

Түсінгендерін жұппен, топпен талқылайды.Әр топ өз бөліктерін мәнерлеп кезекпен оқиды..Өлеңнің   мазмұнын  мазмұндайды, қорғайды.  «Плостер»әдісімен.

Әр топ өздеріне қатысты бөлік бойынша тақырып қойып,өлеңді  сипаттап,топтастырады.

Дарынды балалардың өз бетімен қалай түсінгендерін анықтау,ойларын тыңдау.

Қосымша материалды оқып топта талдау.

 

Видео арқылы қимылдар жасау./6 слайд/

 

Топпен жұмыс.

Оқушылар топпен төмендегі сұрақтарға өзара пікір алысып,топ мүшелері өз ойлары арқылы жауап береді.

кері байланыс. /7 слайд/

Өлең бойынша  топтарға сұрақ қою.

-Ақын қысты кімге теңейді?

-Абай өлеңіндегі адам бейнесінде айтылатын қысты сипатта?

-Өлеңде балалар туралы не делінген? Малшы туралы  ше?

-Суреттен Абай өлеңіндегі қыс мезгіліне  ұқсастық бар ма?  т.б

Оқушылар алған білімдері арқылы бір-бірін тексереді. Әңгіме құрастырады

 

Оқушылар бүгінгі сабақ бойынша өз проблемаларын өздігінен шешуді анықтайды.Сол арқылы кестені толтырады.

 

Білемін

v

 

Жаңа ақпарат

+

Білгім келеді?

 

 

*А.Құнанбаев  туралы тағы не білеміз? ізденіп келу./реферат жазу.

*Қыс мезгіліне өлең шығарып  келу.

*Өздерінің қалаулары бойынша  қыс мезгілінің суретін салып келу.

 

Топ басшыларын тыңдау.

    Алған білімдерін бағалап бекіту

Оқушының аты-жөні Үй тапсырмасын орындау Сабаққа қызығушылығы Тапсырманы орындаушы Шығармашылық жмыс(кесте сызу,эссе жазу) Қорытынды баға

 

 

Бағалау картасын қолдану.

[bws_related_posts]

1 пікір

  1. дина Иманова

    Дина Иманова

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *