Қызылорда құрылыс және бизнес колледжі.
Арнаулы пән окытушысы: Мауленова Бәтес Тоқтыбайқызы
Сабақтың тақырыбы : Металдар
Сабақтың мақсаты :
Білімділігі : Металдар туралы түсінік қалыптастыра отырып, түрлерімен және олардың жылу саласында кеңінен қолданылуы туралы мағұлмат беру.
Дамытушылық : Оқушылардың өзіндік ізденісін, шығармашылық қабілетін арттыру, теориялық білімін практикада қолдана білуге дағдыландыру, таңдаған мамандығына деген қызығушылығын арттыру.
Тәрбиелік : Оқушыларды өз беттерімен жұмыс жасауға, ізденіске, жауапкершілікке,ұқыптылыққа тәрбиелеу.
Сабақтың түрі : Қайталау-пысықтау сабағы.
Сабақтың әдісі : Жарыс сабақ, сұрақ-жауап, түсіндірмелі.
Пәнаралық байланыс : Химия, жадығаттану, сызу.
Сабақтың көрнекілігі : Слайд, плакат, таратпа қағаздар, металл түрлері, алтын сандық,шарлар,интерактивті тақта.
Сабақтың барысы
1.Ұйымдастыру кезеңі
Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру.
Журналға белгі соғу.
Назарларын сабаққа аудару.
II Өткен тақырып бойынша оқушылардың білімін тексеру.
I кезең « Бәйге »
II кезең « Білім сайысы »
III кезең « Ойлан тап »
V кезең « Ширату »
VI кезең « Пайдалы қазба металдар »
Оқушылар екі топқа бөлінеді :
1 топ – « Металл »
2 топ – « Керамика »
I кезең « Бәйге » бойынша сұрақтарға жауап берген топ бір кірпіштен алады , ал жауап бере алмаса кірпіш алмайды. Осылай үй тұрғызылады.
Сұрақтар
1.Ерекше қасиеті бар металл ? (Магнит)
2.Темір қандай температурада балқиды ? (1539 ºC)
3.Ең қиын балқитын металл неше градуста балқиды (Вольфрам 3416 ºС)
4.Металл түрлерін ата (Қара,түрлі–түсті,бейметалл)
5.Ауыр металдарға не жатады (Мыс,қорғасын,мырыш)
6.Алюминийдің балқу температурасы (660 ºC)
7.Оңай балқитын металдар (Қалайы-232ºС,қорғасын-327ºС,мырыш-419ºС,алюминий-660ºС)
8.Металдардың физикалық қасиеттеріне не жатады ? (Түсі,тығыздығы ,балқу температурасы,жылу өткіздігіштігі электр кедергісі.)
9.Металдардың химиялық қасиетіне не жатады ? (Коррозияға қарсы тұра бүлуі)
10.Металдардың механикалық қасиеттеріне не жатады ? (Беріктігі,серпімділігі,иілгіштігі,қаттылығы,төзімділігі)
11.Шойын түрлері қандай ? (Ақ шойын,сұр шойын)
12.Металл қорытуға арналған пеш ? (Домна)
13.Ең алғаш пайдаланылған металл түрі (Мыс)
14.Алюминийден не жасалады ? (Сымдар,ыдыстар)
15.Күмістен не жасалады ? (Сымдар,ыдыстар,зергерлік бұйымдар)
16.Алтынан не жасалады ? (Зергерлік бұйымдар,әшекейлер)
17.Бей металға не жатады ? (Ағаш,керамиика,резина,шыны,пластмасса,қыш)
18.Болат қорытушы кім ? (Металлург)
II кезең « Білім сайысы »
Алтын сандықтан шыққан сұрақтарға жауап беру
1.Шыны кесетін металл ? (Алмас)
2.1969 жылы неміс химігі Бранд ашқан металл түрі ? (Фасфор)
3.Қазақтың тұңғыш академигі және металл зерттеуші ғалымы кім? (Қ.Сәтбаев)
4.Электр тоғын жақсы өткізетін металдарды ата ? (Алтын,күміс,мыс,алюминий)
5.Жер бетінде көп тараған металл ? (Болат,темір)
6.Менделив кестесиндегі элементердін нешеуі метталдарға жатады(80)
III кезең « Ойлан тап »
Оқушыларға тапсырма беріледі.Қанша метталдын маркасын білесін?
Параққа жауабын жазып екі топ бір-біріне береді,жауабын тексеріп өздерін-өздері бағалайды.
IV кезең « Түрлі – түсті шарлар
Бұл кезеңде шар ішінен шыққан қилы-қилы сұрақтарға оқушылар жауап береді
1.Болаттан жасалған қорғаныш қару түрі(Қалқан)
2.Дүние жүзіндегі ең ірі темір жол кай калада?(Нью-Иорк)
3.Алюмини,мыс,темір үш шар ыстық суға салынады бір минуттан соң судан алып,мұз кесекке қойылады,қай шар астындағы мұз тез ериді?(алюмини)
4.Темір қалпақ,батырлар соғысқа аттанарда басыны киген?(Дулыға)
V кезең « Ширату »
Бұл кезеңде топ басшылары ең ұзақ және ең қысқа металл атауларынан сөз құрастырады.Кімнін сөз қоры бай екенін білеміз.
VI кезең « Пайдалы қазба металдар »
Тест сұрақтары
Қортындылау
Оқушылар білімін бағала
VII. Үйге тапсырма беру
1.Реферат жазу