Маңғыстау облысы Жаңаөзен қаласы Қашаған Құржыманұлы атындағы №8 орта мектептің ағылшын тілі пәні мұғалімі І-деңгей сертификатының иегері Дельмухамбетова Манзия Айдынгалиевна.
Ағылшын тілі бойынша кысқа мерзімді жоспар
Сабақтың тақырыбы: |
Mass media in our life |
|||||||
Сілтеме: |
«Ағылшын тілі» 8 сынып Алматы «Мектеп» 2011ж. интернет ресурстары, дидактикалық материалдар |
|||||||
Мақсаты: |
to teach pupils to express their opinion about mass media to practise giving opinions, agreeing and disagreeing to bring up to be polite with each other to develop pupils’ self working skills, speaking habits to develop pupils’ interests in learning English to bring up love and respect to the native and foreign languages |
|||||||
Оқу нәтижесі: |
pupils learn to say their own opinions and to respect other opinions (құнды пікір айтуға, басқаның ойын сыйлауға үйренеді) pupils learn to make dialogues (cыныпта диалогтік әңгіме дамиды) pupils learn to work in groups and say their own opinions, free thinking (топта жұмыс жасау және өз ойын еркін айту дағдысы қалыптасады) |
|||||||
Оқудағы 7 модуль |
1. Сын тұрғысынан ойлау 2. Дарынды және талантты балаларды оқыту 3. Оқушылардың жас ерекшеліктеріне сәйкес оқыту мен оқу 4. Қалай оқу керектігін ұйрену 5. Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау 6. Диалогтік оқыту 7. Оқыту мен оқуда АКТ-ны пайдалану |
|||||||
Туындайтын идеялар: |
Pupils get information about mass media and they are in statement to say their own opinions and change their opinions |
|||||||
Қолданылатын құралдар: |
Интерактивті тақта, слайдтар, дидактикалық материалдар |
|||||||
Сабақ барысы: |
Teacher’s actions |
Pupil’s actions |
||||||
Organization moment: 5 min. |
1. Greeting; to ask about pupil’s mood. Good morning, pupils! How are you today? Who’s on duty today? Who’ absent? 2. Dividing into the groups(pictures, connecting with mass media) Group1, Group2, Group 3 |
Pupils greet the pupils and share their minds about their mood. Good morning, teacher! S1: I’m fine today. S2: Good! S3: Wonderful! Pupils take pictures, concerning to the theme and find the group. |
||||||
Warm-up 10 min. Presentation 5 min. |
Today we’ll be working with the text » Mass media». Please, think over and give words which come to your mind when you hear the word «media». Read the text and discuss it in groups: part 1-group 1, part 2-group 2, part 3-group 3. Offer new words: viewer-көрермен to supply-біреуді бір нәрсемен қамтамасыз ету to provide- қамтамасыз ету negotiation-келіссөз media-құрал, әдіс to relax-демалу |
Pupils work in groups of 4, discuss the task and say their own opinions, It can be like this: (slaids) radio TV
newspapers computers
internet letters Pupils listen and repeat after the teacher Write down the words in their vocabulary notebooks |
||||||
Practise: 10 min. S1-S2-S3-S4 |
Offer questions for discussion: Students are given the task to think of questions on the given theme. They may be thin, simple, based on definite facts and thick, complicated, which need full answers and arguments, for example: 1. What belongs to mass media? 2. How do we get information that we need? 3. What information can be found in mass media? 4. What kind of programmes do Discovery Channels broadcast? 5. What radio music programmes do you know? 6. What TV programmes do your parents prefer? |
Pupils discuss the questions in groups, say their opinions
Filling in Venn diagram: TV, radio, newspapers In common- kinds of media Differences- how people use them |
||||||
Production: 5 min. |
Offer to make posters, concerning to the theme, then pupils discuss the problem in pairs and groups and defend their posters. |
Pupils discuss the problem in pairs and groups and defend their posters. |
||||||
Assesment : 5 min. |
Offer students to give marks each other |
Pupils give the marks the group, each other |
||||||
Conclusion: 5 min. |
1. Give the English equivalents to the following: a. Менің ойымша, біздің өмірімізді радио, телевидение және интернетсіз елестету мүмкін емес. b. Қазіргі заманда әлем бойынша радио мен телевидение кең қолданысқа ие. 2. H/W ex. 1,2 p. 135 |
Pupils give English equivalents of these sentences. If it is necessary they use the text. |
||||||
Reflexion: 5 min. Сабақты талдау: Қандай нәтижеге жеттім? Не қиын болды? Не оңай болды? Нені жетілдіру қажет? Қандай өзгертулер қажет? Оқушылар қандай түйінді идеяларды түсінді? Оқушылар қандай жетістіктерге жетті? Келесі сабақтың мақсаты қандай? |
Pupils say and write their opinions about the lesson on stickers. |
|||||||