Басы » Кембридж бағдарламасы » Құрмалас сөйлемді қайталау

Құрмалас сөйлемді қайталау

QYNDYZБайтубетова Құндыз Каримжанқызы

Атырау облысы Мақат ауданы Доссор поселкесі

Бержан Қанатбаев атындағы орта мектептің

қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі

Тақырыбы: Құрмалас сөйлемді қайталау.

Мақсаты: Құрмалас сөйлем, оның түрлері, мағынасы, жасалу жолдары туралы алған білімдерін пысықтау, бекіту.

Міндеттері:

  1. Құрмалас сөйлемнің түрлерін бір-бірінен ажырата білуге үйрету.

  2. Оқушылардың бір-бірін оқыту, бір-бірінің білімін бағалау дағдыларын жетілдіру.

  3. Тақырып бойынша белгілі бір ой-тұжырым жасату.

Күтілетін нәтиже:

  1. Оқушылар құрмалас сөйлем, оның түрлерін ажырата біледі.

  2. Бірін-бірі оқыту, білімдерін бағалау дағдысы жетіледі.

  3. Тақырып бойынша ой-тұжырым жасайды.

Оқу құралдары: оқулық,  дидактикалық материалдар.

Сабақ түрі: Білімді бекіту сабағы.
Оқыту әдістері: Топтық, жұптық жұмыстар, Блум таксономиясы бойынша жаттығу, тапсырмалар.

Сабақ барысы:

 

Уақыты

Блум

Сабақты ұйымдастыру формасы

Мұғалімнің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

1 мин

Ұйымдастыру кезеңі.

Сыныппен амандасу. Оқушылар зейінін сабаққа аудару.

Оқушылар амандасады.

2 мин

Топқа бөлу.

Оқушыларды түрлі түсті қолдың суретін көрсету арқылы үш топқа бөледі.

Топқа бөлініп отырады.

5 мин

Білу

«Жіңішке сұрақтар»

Мұғалім сұрақтарды ауызша оқып тұрады. Әр жауаптың бірінші әртін алғанда бүгінгі тақырыптың аты шығады.

(ҚҰРМАЛАС). Шыққан тақырыпты тақтаға жазады.

Оқушылар сұрақтарға жауап береді. Әр жауаптың бірінші әрпін жазып отырып, сабақтың тақырыбын шығарады.

10 мин

Түсіну

«Уақыт шеңбері»

Уақыт шеңберіндегі ең  маңызды ереже – талқылауға барлығы түгелдей қатысулары керек.

  • Тек біреуі ғана сөйлеуі керек – әңгіме тақырыбы ережелердің сақталуына мүмкіндік туғызуы керек.

  • Егер сіз тақырып аясында сөйлегіңіз келмесе сөзіңізді басқаға бере аласыз.

  • Ешқандай қатты ескерту болмауы керек.

Мұғалім тыңдап, қосымша түсінік беріп отырады.

Оқушылар шеңбер болып отырады, бүгінгі тақырып аясындағы талқылауға атсалысады.

Оқушылар құрмалас сөйлем жайында өз білгендерін ортаға салады.

10

мин

Қолдану

Ойлан, топтас, талқыла!

Әр топқа тапсырмалар беріледі.

1-топ: Қазақтың ұлттық киімдері

2-топ: Ұлттық ойындар

3-топ:Ұлттық тағамдар

Топтағы оқушылар постер қорғайды. Берілген тақырыпты құрмалас сөйлемдерді қатыстыра отырып ашу.

5 мин

Талдау

Құрмалас сөйлем береді. Сөйлемге синтаксистік талдау жасау керек.

Оқушылар кешенді синтаксистік талдау жасайды.

5 мин

Жинақтау

Графикалық диктант

Әр оқушыға графикалық диктант парағын береді.

Оқушылар жұпта орындайды.

3 мин

Бағалау.

Рефлексия.

Оқушыларға стикер таратады.

Оқушылар стикерге бүгінгі сабақ бойынша ой-пікірлерін

«2жұлдыз, 1тілекпен» жазады және білім тауының қай жерінде екендерін белгілеп, сол жерге жабыстырады.

4 мин

Оқушылар білімін бағалау.

Жинаған ұпай саны бойынша оқушылардың жиынтық бағасын қояды.

Ұпай сандарын есептеп, қорытынды ұпай санын шығарады.

Үйге тапсырма беру.

«Ата-баба салтым – асыл қазынам» деген тақырыпта эссе жазу.

 

Бағалай критериилері:

Білу. 0-3

  1. бірде-бір сұраққа жауап бермесе;

  2. 1-2 сұраққа жауап берсе;

  3. 3-5 сұраққа жауап берсе;

  4. 6-8 сұраққа жауап берсе.

Түсіну. 0-3

  1. жұмысқа қатыспай, үнсіз отырса;

  2. бір ғана ереже айтса;

  3. 2-3 ереже айтса;

  4. Үштен көп ереже айтса.

 

Қолдану. 0-3

  1. топтық жұмысқа мүлдем араласпай, үнсіз отырса;

  2. топтық жұмыста өте төмен белсенділік көрсетсе;

  3. топтық жұмыста орташа белсенділік көрсетсе;

  4. топтық жұмысқа жоғары белсенділікпен қатысса.

Талдау. 0-3 сөйлем мүшесін, сөз тіркесін, құрмалас сөйлемнің түрін табу.

  1. ешбір талдау жасамаса;

  2. бір талдау ғана жасаса;

  3. екі талдау жасаса;

  4. Үш талдау жасаса.

Жинақтау. 0-3

  1. Бір ғана сөйлемі дұрыс болса;

  2. 2-3 сөйлемі дұрыс болса;

  3. 4-7 сөйлемі дұрыс болса;

  4. 8-10 сөйлемі дұрыс болса.

 

Оқушының аты-жөні

Білу

«Жіңішке сұрақтар»

Түсіну

«Уақыт шеңбері»

Қолдану Топтық жұмыс

Талдау Синтаксистік талдау жасау

Жинақтау «Графикалық диктант»

Қорытынды ұпай саны

Баға

Білу.

  1. Белгілі бір сөз таптарына сөз тудырушы жұрнақтар арқылы жасалатын сын есімнің түрі?

  2. Еріндік дауыстылардың бірі: о,ө,ү,у, …

  3. Сөйлеушінің сөзі арқылы қимылдың шындыққа қатысын, айтушының пікірін, көзқарасын білдіріп, белгілі бір грамматикалық тұлғалар арқылы жасалатын етістіктің түрі?

  4. Сөз табын зерттейтін тіл білімінің саласы?

  5. Үш шақтың бірінде қолданылып, сөйлеушінің шындыққа қатысты баяндауын білдіретін рай түрі?

  6. Айтушының түрлі көңіл күйін білдіру мақсатымен айтылған сөйлем түрі?

  7. Қимыл, іс-әрекеттің қалай, қайтіп орындалғанын білдіретін пысықтауыштың түрі?

  8. Сөйлемде кем дегенде екі толық мағыналы сөздің бірі екіншісіне сабақтаса байланысқан сөздер тізбегі не деп аталады?

Талдау үшін сөйлемдер:

  1. Қорған топырақ араластыра тастан қаланған екен, бұл кезде қорғанның үстіне жыңғыл мен шеңгел араласа шығып, өзінше ол да сән беріп тұр.

  1. Адам туған тілін құрметтемесе,  өзін де құрметтемейді.

  1. Жүсіп сөйлемекші еді, — оны ду көтеріле шапалақтаған жұрттың қолы сөйлетпеді.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *