Басы » Шет тілдері » Времена английского языка

Времена английского языка

КГУ ОШ№57 Жетысуского района  г. Алматы

учитель английского языка

Колоскова Ирина  Борисовна

Конкурсная программа урока по английскому языку 

Тема: « Времена английского языка»
Цели :  1.Способствовать формированию грамматических навыков говорения .
2. Обобщение материала по теме «Времена английского глагола»
3. Закрепление грамматических навыков : тренировка монологической и диалогической речи .
4.Содействовать воспитанию интереса к изучению английского языка : формировать умение активно работать в коллективе .
Оборудование : мяч ,грамматические задания на карточках для трех команд , картинка «дерево с вопросами».
Ход мероприятия

Good morning , boys and girls! I am glad to see you . We’ll play the games and do different tasks and find out who knows the English grammar very well.
Учитель приветствует детей и просит их разделить на 3 команды

Конкурс1.
Out topic is the tenses of the verb in the English language. The first task for you is to read the sentences and name the tense. Youwillhave 3 minutestodothetask. Команды выполняют задание на карточках в течении 3 минут. Проверка задания проводится следующим образом: члены различных команд по очереди читают и называют время предложений.

Заданиенакарточках
1.I have never been to Astana
2. We play football every day .
3.He usually goes to the shop in the evening .
4. My uncle built his house two years ago .
5.Bob has already done his homework.
6.Nick was at school yesterday.
7.Little children like to sledge in winter.
8.I had five lessons on Friday .
9.They’ve lived in Almaty since Thursday.

Конкурc2.
-So we shall remember the Present Indefinite Tense, the Present Perfect Tense and the Past Indefinite Tense . The next task for you is to answer my questions using these tenses .

 

Члены команд отвечают на вопросы учителя. Вопросы задаются командам по очереди. Учитель побуждает детей давать полные ответы .

1.How many lessons do you have every day ?
2. You had five lessons yesterday , didn’t you ?
3.Have you played football this week?
4.When did you go to the shop on Sunday?
5.Where do you usually play tennis with your friends ?
6.Do you like to swim  ?
7.Did you have dinner at two o’clock or at three o’clock yesterday?

 

Конкурс 3.

Now I want you to look at the blackboard . You can see the sentences and you’ll have to complete them.
Учитель  привлекает внимание детей к заданию на доске .Учащиеся читают предложение на листке бумаги записывают варианты ответов .Учитель проверяет данное задание по ключам.

Заданиенадоске .
Now I want you to look at the blackboard. You can see the sentences and you’ll have to complete them.
Учитель привлекает внимание детей к заданию на доске . Учащиеся читают предложение и на листке бумаги записывают  варианты ответов. Учительпроверяетданноезадание.

 

Заданиенадоске :
Completethesentences  using the words do/does, did , have/ has,was,/were:
1……..  you like to play hockey ? Yes, I…..
2….your father clean his room three days ago ? No, he…. Not.
3. …… she gone to school yet ? yes , she….
4.They …… cleaned their room .
5…You in the park yesterday ? No, I …. Not.
6.Helen … not have breakfast at five o’clock .

Конкурс 4.
I want you to think of five sentences using Past Indefinite . Then you will read your sentences and other teams will put them into the present.
Команды составляют по 5 предложений в прошедшем времени в течении 2 минуты. Затем ученики зачитывают составленные предложения ,а команда соперников должна использовать эти предложения в настоящем времени .

 Примерные предложения.
1.Ihaddinnerat 3 o’clockeveryday .
2. We did our homework at home .
3.My friend can’t play computer games .
4.Are you in Astana last month?
5 We didn’t watch TV two hours ago .

 

Конкурс 5. Учитель вывешивает на доске картинку с изображением  дерево на котором развешены  специальные вопросительные слова на английском языке « Who ?, What?, Where ?, With whom
Затем ученики делятся на 3 группы по 3-5 человек . Каждая группа способом жеребьевки получает карточку с предложением, к которому дети должны задать специальные вопросы  и записать их на карточку .

Карточка 1.I went to the park with my brother yesterday.
Карточка 2.He has been to Spain with his sister this year.
Карточка 3.He works with his father in the garden every day.

 

Ключи:

Карточка 1.
Who went to the park with my brother yesterday ?
What did I do yesterday ?
Where did I go with my brother yesterday ?
With whom did I go to the park yesterday ?

Карточка 2.
Who has been to Spain with his sister this year?
What has he done this year ?
Where has he been with his sister this year?
With whom has he been to Spain this year ?

Карточка 3.
Who work with his  mother in the garden every day ?
What does he do every day ?
Where does he work with his mother every day?
With whom does he work in the garden every day ?

-Thank you very much for the lesson , children . Do you like out lesson today ? What do you like to do? It’s time to say good-bye.

Ключ 1.
1.Present Perfect
2.Present Indefinite
3.Present Indefinite
4.Past Indefinite
5.Present Perfect
6.Past Indefinite
7.Present Indefinite
8.Past Indefinite
9.Present Perfect

Ключ 2.

  1. We have six lessons every day
  2. Yes, we did . We had five lessons yesterday
    3.No, we did . We have not played football this week.
    4.I went to the shop at 7 o’clock on Sunday.
    5.We usually play tennis in the school yard
    6.Yes, I do .I like to swim
    7.I had dinner at two o’clock

 

Ключ 3.

1.do,do
2.did,did
3.has,has
4.have /have
5. Were /was
6.does

Ключ 4.

1. I have dinner at 3 o’clock every day
2.We do our homework at home
3. My friend can’t play computer games
4. Are you in Astana now?
5. We don’t watch TV in the evening

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *