Басы » Қазақ тілі мен әдебиеті » Батырлар жырының сюжеттік сипаты, образдар жүйесі

Батырлар жырының сюжеттік сипаты, образдар жүйесі

Қарағанды облысы
Саран қаласы
Абай Құнанбаев атындағы Саран гуманитарлы-техникалық колледжі
Оқытушының аты-жөні: Денеева Айгерім Рымқұлқызы
Сабақтың тақырыбы:  Батырлар жырының сюжеттік сипаты, образдар жүйесі

2. Сабақтың түрі мен үлгісі:  

Практикалық:  Білім мен дағдыны ептілікті жетілдіру сабағы

Мақсаты: Батырлар жырының ерекшеліктерімен таныстыру, оқу, талдау, сараптау,  жұмыстары арқылы батырлар жырының мазмұны мен образдарына талдау жасату. Патриоттық тәрбие беру.

 

4. Міндеттері:

4.1. Білімділік:  Студенттерге батырлар жырының мазмұнымен тереңірек танысып, сюжеттік ерекшеліктерін образдар жуйесіне талдау жасауға үйрету ____________________________________________________________

4.2. Тәрбиелік: Батырлыққа, ерлікке, ұлттық құндылықтарды құрметтеуге тәрбиелеу

4.3. Дамытушылық: ойлай білу, сараптай алу, өз ойын жеткізу дағдыларын дамыту.        

 

5.  Күтілетін нәтиже:

5.1. Оқушылар түсінуі тиіс:Батырлар жырынның жанрлық сипатын, мазмұнын, образдар жүйесін.

5.2.Оқушыларда құнды нұсқаулықтар болуы тиіс:  Қазақ халқының рухани құндылықтарға, тарихына, әдеби дәстүріне, батырлар жырының қоғамдық сипатына.

5.3.Оқушылар игеруі тиіс:   мазмұнын талдау, образдарын сараптау дағдыларын.

6.  Пәнаралық байланыс:  Әдебиет әдістемесі, әдебиеттануға кіріспе.

 

 

 

 

 

Сабақ барысы

 

Сабақ кезеңдері  Уақыт мөлшері Оқытушының басқарушылық іс — әрекет Оқушылардың әрбір кезеңде атқаратын іс — әрекет  Сабақтың әр кезеңінің құралдары
Ұйымдастыру кезеңі 

 

1 мин Студенттермен амандасып сабаққа дайындықтарын қадағалау. Стадунттерді шағын төт топқа бөлу. Сабаққа назар аудару, құрал жабдықтарын дайындау.
Негізгі кезең 5 мин  1 флипчарт Сабақтың тақырыбын хабарлау.2 флипчарт Флипчарттағы тапсырманы көрсету

Батырлар жырының сипатын айту, сюжетіне байланысты ой қозғау, образдары бар екендгіне назар аударту.

Тақырыпты жазып, Тапсырмаларда берілген сұрақтарға Батырлар жырына сипаттама бер?Қандай батырлар жырларын білесіңдер?

Сұрақтарына жауап беруі тиіс.

интерактивті тақта 
Кітаппен жұмыс 20м 3 флипчарт Студенттерге батырлар жырының төртеуін яғни Қобыланды батыр, Қамбар батыр, Ер тарғын батыр,4 флипчарт Алпамыс батыр жырларын ұсынып, олардың қысқашы мазмұныны сұрау.

Мазмұнына қатысты бөлімдерге бөліп оларға ат қою.

Образдарға талдау жасату.

-Құрметті студенттер флипчарттағы тапсырмаға назар аударамыз Берілген образдарды қай жырға жататындығын сйкестендіру қажет.

(5 флипчарт)

Студенттер топ топпен берілген жырларды бөліп алып, мазмұнын айтады, кітаппен жұмыс жасай отырып жырды бөлімдерге бөліп ат қояды.

Тапсырмада берілген кейіпкерлерді Қараман, Қарт қожақ, Құртқа, Әзімбай, Алшы Ораз, ұлтан, Құлтай т.б. Қай жырға жататындығын анықтап сәйкестендіреді.

Батырлар жыры жинағы 

 

 

 

 

 

 

 

 

Интерактивті тақта

 

 

 

 

 

Интерактивті тақта

Жазба жұмысы

 

 

 

 

 

 

 

15 м 6 флипчарт Енді Студенттер тақтада берілген тапсырмаға назар аударамыз. Мұнда Батарлардың Өзге адамдармен қарым-қатынастағы батырдың бейнесіне талдау жасаңыз дейді яғни біз басты кейіпкерді тереңдей зерттей түсеміз. Тапсырманы орындап экранға әлеуметтік желі арқылы жібереміз.7 флипчарт Енді Жырдың сюжетінде, обрздар галереясында жиі кездесетін көркем құралдарға назар аударамыз, жырдың көркемдігіне талдау жасаймыз. Берілген кестеде теңей, гипербола, ассонанс, аллитерация сияқты көркем қолданыстардан табу керек

 

 

 

Берілген тапсырма бойынша кейіпкерлердің мінезін ашу мақсатында студенттер өздеріне үлестірілген жырлар бойынша басты кейіпкердің басқа кейіпкерлерімен қарым қатынасына баға береді, сараптама жасайды. Тапсырманы орындап оқытушыға әлеуметтік желі арқылы жібереді. 

Берілген кестені толтырады, жырдағы кездескен көркем қолданыстарды мысалға келтіріп, дәлелдейді

Интернет желісі, в контакте әлеуметтік желісі.
Бекіту 10 

 

 

 

 

 

 

 

5

8 флипчарт Құрметті студенттер батырлар жырына тұжырым жасайық Батырлар жырын бір бірімен салыстырып, оның сюжеттік сипатын, образдық жүйесіне баға берейікБерілген кестеге жырдағы үндестік, ерекшелікті жазып, қорытынды пікір білдірейік

 

9 флипчарт Енді мына екі сауалға жауап іздейік Жырдың тақырыбы мен идеясы қандай. Жырдың қандай тәрбиелік мәні бар.

 

 

Бірілген кестені толтырады. Батырлар жырының ұқсастығын , айырмашылығын анықтап қорытынды пікір білдіреді. 

 

Бірелген сұрақтарға жауаып айтады. Тақырыбы мен идеясын, жырдың тәрбиелік мәнін айтады.

 

 

Интерактивті тақта 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Интерактивті тақта

10 -Құрметті студенттер. Осы біз өткен батырлар жыры мектеп бағдарламасында да кездеседі.Алдарыңызда мектеп оқулықтары жатыр 4 сынып оқулығында берілген батырлар жырын қалай оқытар едіңдер.

-Дәптерлеріңізге жұмыстың түрін қысқаша белгілеп айтып беріңіздер.

Студенттер 4 сыныптағы берілген батырлар жырын оқытудың жолдарын қарастырады. Жұмыстың түрлерін айтады. Теорияда алған білімдерін тәжірибеде пайдаланудың жолдарын ортаға салады.  Мектеп оқулықтары
Қорытынды 5 -Енді осы өткен тақырыбымызды қорытындылайық батырлар жырларының сюжеті қандай болады. Ондағы образдар жүйесі қандай? 

10 флипчарт -Қалай ойлайсыңдар Бүгінгі таңда батырлыққа орын бар ма?

Әр заманның өз батырлары болды. Батырлық ерлік әр уақытта да маңыздылығын жоғалтпаған. Батырлар жыры заманнан заманға өтіп ел ішінде батырлықты насихаттап келеді. Батырлар жырын жыршылар таратқанын білесіңдер Бүгінгі күні де осы бағзы заманда пайда болған жырларды

Батырлар жырын қалай түсінді, оның сюжеті мен образдар жүйесіне деген көз қарасы қандай екендігін студенттер ортаға салады.Бүгінгі күндегі батырлық дегенді қалай түсінетіндігін айтады.

 

Батырлар жырының бейненұсқасын тыңдап соған қатысты өздерінің пікірлерін білдіреді. Бүгінгі күні батырлар жырының қажеті бар ма? Жауап айтады.

4 Айтыс ақыны Дидар Қамиевтың орындауында үзіндіні ұсынғым келедіЖырдың таратылуына қатысты ойларыңды білдіріңдер Интерактивті тақта
Үйге тапсырма 2 Батырлар жырына тест тапсырмаларын құрастыру «Батырлар жыры» жинағымен жұмыс
Бағалау 2 Бүгін сабаққа белсене қатысқан студенттердің жұмысын өзінің көрсеткен деңгейіне қарай бағалаймын
1 Сабақ аяқталды, сау болыңыздар
[bws_related_posts]

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *