Маңғыстау облысы
Бейнеу ауданы
«Сам орта мектебі»ММ
Чопанова Гүлжайнар Аскарбаевна
Сабақ тақырыбы:Жазушының суреткерлік шеберлігі
Сабақ мақсаты:а) білімдік: Мертіккен Құлагердің және Ақанның
трагедиялық жай күйін суреттеуде жазушының тіл
шеберлігін аңғарту,
әдеби- теориялық ұғымдарына түсінік беру.
ә) дамытушылық: Жазушының қазақ халкының атқұмарлы-
ғын суреттеуде қолданған эпитет,теңеу,метафораларды
дұрыс таба білуге, талдай білуге әрекеттендіруге ұштау.
б) тәрбиелік: Қазақтың ұлттық өнерінің тереңдігіне ой
салу.Оқушыларды атқұмарлыққа, ұлтжандылыққа, әдептілікке
тәрбиелеу.
Сабақ түрі: аралас сабақ
Көрнекілігі:интерактивті тақта,тест парақшалары, оқулық, интернеттен
алынған қосымша материалдар.
Оқыту- әдіс- тәсілі: Жинақтау,түсіну,таныту,қорыту,талдау,қолдану,ой-пайым
Сабақ барысы:1.Сәлемдесу.Түгендеу. 2.Үй тапсырмасын тест тапсырмасы
арқылы жинақтау және анықтау.
Жаңа сабақ.
Мұғалім сөзі.С. тақырыбы: Жазушының суреткерлік шеберлігі
С. Мақсаты: Жазушының тіл шеберлігін аңғартуда көркемдеуіш сөздерді (эпитет, метафора, теңеу) ажырата біліп,шығарма идеясын ашуда ажарлау тілін талдату.
1.Түсіну.
1.Слайд. Эпитет – бір заттың түр- түсін басқа заттың түр – түсімен салыстырып көрсету.Эпитет заттың қандай екенін анықтап, анықтайтын сөзінің алдында келеді.
- Слайд.
Метафора- сөздің ауыстыру мағынасында келіп, сыртқы, не ішкі бір ұқсас-
тығына қарап, бір затты екінші бір затқа балауды айтамыз.
3.Слайд.
Теңеу – затты тура мағынасында емес,ауыспалы басқа мағынамен салыстырып айту.
Теңеу жасайтын:
- дай, -дей, — тай, — тей, — ша, -ше, -дайын, -дейін жұрнақтары мен секілді
сияқты сөздерді қосу арқылы жасалады.
2 бөлім. Мағына ашу.
Терісі қандай: жұқа – көзел етіктің былғарысындай мап- майда.Қандай сөз?
Быртық бақай, ит жіліншек, тазы тізелі,бөкен санды,сіңірі бура тілерсек.Көр-
кемдеуіштің қайсы?
Майда жал,жеңіл құйрық қандай сөз ?
Күреңбай сыншының құлагерге берген сипаттамасынан көркемдеуіш сөздерді
тауып оқы.
- Шіркіннің тұрқын қарашы,он екі таспадан өрен ұзын бишіктей.
- Тынысы тарылмайтын құлаш кеңірдек, талыс танау.
- Аяғы қаққан қазықтай тік, тұяғы мүжілмейтін Оқжетпестің қайрақ тасындай.
- Қасқыр жауырын,түлкі төс,қоян жонды.
3 бөлім. Талдау.
«Ат шаппайды бап шабады» деген Күреңбай сыншының айтуынан көркем-
деуіш сөздерді анықта.
- Терінде сықпа құрттың дәміндей дәм жоқ,жеті тері алынған,бір қасық ащы тері қалмапты.Құмалағында да қоянның көз жасындай бір тамшы су жоқ….
4.бөлім. Салыстыру.Құлагер мен Құлайкөкті.
Құлагер.
Жермен- жексен болып,кешкі қосаяқша зымыраған құлагер құлағын
жымпитып,бір-ақ уыс боп құйындай ұшты.Құлагер ерекше тұлпар.
Бәйгеге түскен аттар.
Төрт ат та бұл кезде қара терге малынған екен.Құйыскан,айыл астынан
сабынданған ақ көбік көрінеді.Болдыраған аттар.
- бөлім.Қолдану. Шағын шығарма жазу.
«Ақан сері мен атбегілік өнер» «Ақан трагедиясы – ел қайғысы»
- бөлім. Жазушы суреткерлігіне түйін сөз.
Ұжымдық жұмыс.Жазушының өнері шығарма тілінде.Құлагер –
Ақан қанаты,сырласы. Ата кәсібі – сыншылдық, атбегілік халық
мұрасы.
- Белсене қатысқан оқушыларды бағалау.
Үйге тапсырма.І. Жансүгіровтың «Құлагер» поэмасын оқу.