№241 Қ. Әбдіқадыров атындағы орта мектептің тарих пәнінің мұғалімі
Қызылорда облысы, Шиелі ауданы, Қарғалы ауылы
Мұғалімніңаты—жөні | Кудиярова Зада | Пәні: Қазақстан тарихы | |||||||||||||||||
Сабақ атауы | Қазақ халқының рухани мәдениеті, дін, салт – дәстүр, ұлттық мереке | ||||||||||||||||||
Сілтеме | Жоспар | ||||||||||||||||||
Жалпы мақсаты | Қазақ халқының рухани мәдениеті, дін, салт – дәстүр, ұлттық мереке жайлы білімдерін толықтыра отырып, салт – дәстүр мен әдет – ғұрыпты ажырататын болады. | ||||||||||||||||||
Күтілетін нәтиже | Қазақ халқының рухани мәдениеті, дін, салт – дәстүр, ұлттық мереке жайлы қосымша материалдарды қолданау арқылы білімдерін толықтырады.Шығармашылық жұмыс жасау арқылы салт – дәстүр мен әдет – ғұрыпты ажырататын болады. Ашық, жабық сұрақтар арқылы сыни ойлау дағдылары қалыптасатын болады. | ||||||||||||||||||
Негізгі идеялар | Белгілі бір уақыт ішінде жұмыс істеуге арналған материалдың көлемі шектеулі болуы керек. | ||||||||||||||||||
Тапсырмалар | Ашық, жабық сұрақтар, шығармашылық жұмыс | ||||||||||||||||||
Сабақ бойынша мұғалім жазбалары
І. Кіріспе
|
Мұғалім іс-әрекеті | Оқушы іс-әрекеті | |||||||||||||||||
І.Ұйымдастыру кезеңіПсихологиялық ахуал қалыптастыру.
Оқушыларды топқа бөлу ІІ. Үй тапсырмасын сұрау. «Соңғы сөзді мен айтайын» 1-топ: Қазақ халқының ХІХ ғасырдағы композитор – әншілері 2-топ: Қазақ халқының ХІХ ғасырдағы күйшілері 3-топ: Қазақ халқының ХІХ ғасырдағы айтыскер ақындары Бағалау.
|
Оқушылар 1,2, 3 сандары арқылы 3 топқа бөлінеді.
Берілген тапсырма бойынша сипаттама беріп өтеді.
Өзін – өзі бағалау парағы бойынша өзін – өзі бағалайды.
|
||||||||||||||||||
ІІ. Тұсаукесер | ІІІ.Ой қозғау
|
Оқушылар топтасып, ақылдаса отырып, берілген сұрақтарға жауап береді.
|
|||||||||||||||||
ІІІ. Негізгі бөлім
|
ІҮ. Мағынаны тану. 1. Сұрақ – жауап:1-топ: Ұлттық мереке, тойлардың қазақ халқы үшін қандай тарихи маңызы болды?
2-топ: ХІХ ғ Қазақ халқының салт – дәстүрі мен әдет – ғұрпы, діні 3-топ: Салт – дәстүрге, әдет – ғұрыпқа қатысты қандай шығарманы айта аласыңдар? Бағалау.
1-топ: Қазақ халқының рухани мәдениеті жайлы өз пікірлеріңді тарихи деректер келтіре отырып дәлелдеңдер. 2-топ: «Дәстүрдің озығы бар, тозығы бар» дегендей қазіргі таңдағы озық салт – дәстүрмен тозығы жеткен салт – дәстүр туралы не айтасыңдар? 3-топ: Наурыз мейрамына қатысты қабырға газетін шығарыңдар.
Бағалау.
|
Оқулықтағы мәтін мен үйден дайындап келген қосымша материалдарды пайдалана отырып, сұрақтарға жауап береді. |
|||||||||||||||||
ІҮ. Қорытынды
|
Ү. Сұрақ – жауап:1.Әдет – ғұрып дегеніміз не?
Әдет-ғұрып – белгілі бір қоғамдық-әлеуметтік ортада пайда болып, оның мүшелерінің мінез-құлқының, тұрмыс-тіршілігінің бұлжылмас қағидаларына айналған жөн-жосық, жол-жоралғы.
Салт-дәстүр — әр ұлттың, халықтың діні мен сеніміне, тұрмыс-тіршілігіне, ұлттық құрылым ерекшелігіне сәйкес ғасырлар бойы жинақталып, өмірдің өзі туғызған ғұрыптардың жиынтығы; қауым мен қоғамда қалыптасқан мінез-құлықтың үлгілері. «Сөздер банкісі» әдісі Тәңірге табыну, ата – ананы құрметтеу, қонағасы, ата – баба аруағы, көк ата, қыз ұзату, шашу, сүйінші, табиғат құбылыстары, ерулік, наурыз көже, байғазы, бабабай баба, той, заң нормалары, көрімдік. (16 сөз) Әдет – ғұрып: Тәңірге табыну, табиғат құбылыстары, ата – баба аруағы, бабай баба, көк ата, заң нормалары. (6 сөз) Салт – дәстүр: той, наурыз көже, қыз ұзату, қонағасы, шашу, ерулік, ата – ананы құрметтеу, байғазы, көрімдік, сүйінші. (10 сөз)
Бағалау
|
Берілген сұрақтарға жауап береді.
Оқылған сөздерді оқушылар қай сөздер әдет – ғұырыпқа, қай сөздер салт – дәстүрге жататындығын айырып, екі бағанға тізіп жазады. |
|||||||||||||||||
ҮІ. Кері байланыс
|
Кестені толтырады. | ||||||||||||||||||
Ү. Үйге тапсырма | Қазақ халқының рухани мәдениеті, дін, салт – дәстүр, ұлттық мереке |