Басы » Қазақ тілі мен әдебиеті » МҰХТАР ӘУЕЗОВ «АҚЫН ҚОНАҚТАР»

МҰХТАР ӘУЕЗОВ «АҚЫН ҚОНАҚТАР»

Ракымбаева Гулден Канатовна

№4 Шонжы орта мектебі

Қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі

5 сынып  Қазақ әдебиеті

Сабақтың тақырыбы: МҰХТАР ӘУЕЗОВ «АҚЫН ҚОНАҚТАР»

Мақсаты:Оқушының танымдық қабілеттерін жетілдіре отырып, Абай туралы,  М.Әуезов туралы білімдерін кеңейту, шығарманың толық мазмұнын білу, идеясын ашу

Міндеттері:

Білімділік:М.Әуезов туралы мәліметтер ала отырып «Абай жолы» романынан алынған үзіндінің мазмұнынан Абайдың балалық шағы, ғылымға, өнерге деген құштарлығының дамуын танып біледі. Әңгіменің тақырыбы мен идеясын ашады.

Дамытушылық:Жазушының Абайды танытудағы азаматтық мұратын айқындайды. Шығарманың тіліне, портрет жасау шеберлігіне тоқталады.

Тәрбиелік:Дүниетанымдары артады. Көркем шығарманыоқуға құштарлық сезімдері оянады. Бала Абайға еліктеу, халық ауыз әдебиеті үлгілерін оқуға, кітапханамен байланыс сезімдері артады. Ұлттық құндылықты бағалайды.

Көрнекіліктер:Ақын портреті, шығармалар жинағы, фото-суреттер, цитаттар. Слайд және интерактивті тақтаны қолдану.

Пәнаралық байланыс: Әдебиет теориясы, тарих, география, өнер.

Сабақтың әдісі: Ой шақыру, топтастыру,сұрақ-жауап, СТО  стратегиялары.

Сабақтың барысы:

  1. Қызығушылықты ояту:

Сабақтың ұраны 

— Әрбір адам?

— Туысым, досым, жұрағат.

— Әрбір сабақ?

— Үйрену, ұғу, ұлағат.

— Әрбір ісім?

— Тірлік, тірек, адамдық.

— Әрбір сөзім?

— Шындық, бірлік, адалдық

2.Үй тапсырмасын сұрау:

  1. М.Әуезов кім? Қай жерде туған?
  2. Кімнің тәрбиесінде өскен?
  3. Кімнің шығармаларын жаттап өседі?
  4. Қандай атақты шығармасы бар?
  5. Абай рухымен ер жетті дегенді қалай түсінесіңдер?
  6. Француз жазушысы не дейді?
  7. Мағынаны ажырату:М.Әуезов «Абай жолынан» үзінді.

Ақын қонақтар

«Мәтін бөліктері»-оқушылар 4 топқа бөлінеді.   Түстер арқылы

  • «Кіріспе»; 2-«Негізгі ой»; 3-«Қорытынды»; 4-«Толықтыру» .Мәтін бөліктерін әңгімелеуді ретімен бастайды. «Толықтыру» тобы әрбір топтан кейін сөз  алады.

 

Оқушылар әңгімені оқи отырып әр бөлімге тақырып қояды, әңгімелейді.

  1. Абайдың науқас күйі. Келбеті
  2. Зере мен Ұлжан әңгімелері
  3. Құтты қонақтардың жырлары
  4. Ақын Барластың сыйы, батасы

 

Суреттер сөйлейді:Слайд ашу, экранда Абайдың 13 жасындағы портреті, Зере әже немересімен түскен портреті, ақын қонақтар портреттері көрсетіледі.

 

  1. Ой толғаныс: Пысықтау сұрақтары
  2. Абай қалай сауығып кетті?
  3. Абайға әсер еткен ең сұлу жыр, әсерлі жыр, күшті жыр-қай жыр?

(Қобыланды жыры)

  1. Жырды айтқанда Абай қандай әсер алады? (Мәтіннен тауып оқы)
  2. Әңгіме адамға шаттық сыйлайды дегенді қалай түсінесің?
  3. «Халық өнерінен нәр алған» дегенге тоқтал.
  4. Жас Абай сияқты өздерің қандай ертегі жырлар оқыдыңдар?
  5. Бұл эпизод М.Әуезовтың қай шығармасынан үзінді?
  6. Портрет дегеніміз не? Абай портретін жатқа оқу?

 

Оқулықпен жұмыс: портреттер табу, Барлас, Байкөкше ақындардың портретін тауып, дәптерге жазу.

Экранда: Портрет – көркем  әбебиетте адамның сырт бітімін, кескі- келбетін, жүріс-тұрысын суреттеу.

Сабақты бекіту: Оқушылар жеке тапсырманы орындайды, жұпта бір бірімен салыстырады, тақтада қорғайды.

 

Зере әжесінен естіген әңгімелер Барлас, Байкөкше ақындардан тыңдаған жырлар
«Еділ- Жайық», «Жұпар қорығы», «Құламерген», «Қожаберді ақын», «Мамыр, Еңлік» қайғылары,

«Жүсіп-Злиха» қиссасы

«Қозы Көрпеш-Баян сұлу»,

«Қобыланды батыр» жыры т.б.

 

Рефлексия:

Сұрақтарым бар Есімде қалды

 

Түсіндім Түсінбедім

 

 

Үйге тапсырма: М.Әуезов «Абай жолы» романы.  Абай портретін жаттау.

[bws_related_posts]

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *