Етістік

каз

Маңғыстау ауданы

 Маңғыстау облысы

Е.Айшуақұлы атындағы орта мектебі Бастауыш сынып мұғалімі Түркпенбаева Нұртөре

 

Сабақтың  тақырыбы Етістік
Мақсаты Оқушыларға етістікті  сөз  табы  ретінде  таныту. Етістік мен  зат  есімді байланыстыра  білуге  үйрету. Сөздік қорын  байыту  байланыстырып сөйлеуін, ой — өрісін, шығармашылық  қабілетін  дамыту.
көрнекігі Түрлі -түсті  суреттер, интертақта, плакат А 3,фломастерлер,стикер,смайликтер
Әдіс  тәсілдер Сұрақ жауап   түсіндіру  топтастыру
Сабақ кезеңдері 1Ұйымдастыру.

2 Психологиялық  дайындық

Шырылдады  қоңырау

Біз  сабақты  бастаймыз

Партамызға  отырып

Өзара  көз  тастаймыз

Табыс тілеп көзбенен

Жаңа  білім  алуға

Алға  қадам  аттаймыз.

 

Топқа  бөліну Сұрақтарға жауап  беру арқылы 4 топқа  бөлу 1.Зат есім  2.етістік  3.сын есім  4. Сан есім
  Үй  тапсырма  тексеру 35-жаттығу «Мәтіндегі  екінші  бөлікті»   көшіріп  зат  есімдерге  талдау  жасау 1-  ден  10- дейінгі  сандар. Ұяшық таңдау .  қайталау сұрақтарын беру.

1.      Дыбыстар нешеге   бөлінеді?(дауысты,дауыссыз)

2.      Дауыссыз  дыбыстар нешеге бөлінеді?(3-ке ,қатаң,ұяң,үнді)

3.      Мәтіннің қандай  түрлері бар?(әңгімелеу, сипттамалық, паймдау)

4.      Сөйлем дегеніміз  не?(сөйлем  аяқталатын  ойды  білдіреді)

5.      Сөйлем  айтылуына  қарай нешеге бөлінеді?(хабарлы, сұраулы, лепті)

6.      Хабарлы  сөйлем дегеніміз  не?

7.      Түбір  сөз  дегеніміз  не?(сөздің  одан  әрі  бөлінбеуінен  болатын)

8.      Қосымша  нешеге  бөлінеді?  (жұрнақ пен  жалғау)

9.      Қосымша  сөз  таптары нешеге бөлінеді?(зат есім,  сын есім,  сан  есім)

10.  Зат  есім  дегеніміз  не? Зат есім  нешеге  бөлінеді(жалқы  және жалпы, жекеше,көпше)

Мағынаны  таныту Балалар  ертеде  Сөз табы  деген  ата  болыпты.  Ол  атаның  төрт  баласы  бар екен затты жақсы  ажырата білген  соң,  үлкен баласын  зат  есім деп  қойыпты.  Ал  екінші  баласы  үнемі  қимылдап  жүретін  болғандықтан,  оның  атын  етістік  деп қойыпты.3-ші баласы  заттың  түрін,  түсін, көлемін  жақсы  ажырата  білген  соң  оны  сын  есім депті. Ал 4-ші  баласы есепке  жақын болғандықтан оның есімін  Сан есім  деп  қойыпты. Міне,  сондықтан  сіздерді  бүгінгі   сабақта   4 -топқа  бөліп отырмын.Сөз  табының  1-  баласы Зат  есім туралы  өткен  сабақтарда  мағлұмат  алған  болатынбыз.
Ой дамыту Ал,  енді «Үш қатпа» ойынын  ойнату. Ойынның  мақсаты: жаңа  сабақтың тақырыбын  сұрақтар қоя отырып  тапқызу.

Әр топтан 1-1 оқушы  шығып  берілген  сөзді  үнсіз  қимылмен  көрсетеді.  Ал бір  оқушы  шығын сол қимылды  тақтаға  жазады. Жазылған сөздерге  сұрақ  қойдырту. Жарды, құйды, секірді, иірді, тартты. Сұрақ  қою  арқылы  заттың, ісін  қимылын білдіретін  сөздерді  жаздық. Енді қалай ойлайсыздар, біз  бүгінгі  сабақта Сөз табы атаның  баласымен  таласамыз? (оқушылардың  жауабы. Етістік)

Жаңа  сабақ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушы  іс-әрекеті

 

 

 

 

Мұғалім  іс-әрекеті

Күннің жадын, тақырыбын  жазу.

Тақырыбы:  Етістік

Көркем   жазу   минуты. Әр топ өздерінің  алдындағы алған  сөздерін әдемі  етіп  жазып  шығу.

Оқулықпен  жұмыс

Суреттегі қимыл іс-әрекетті  айту. Сұрақтар  қою  арқылы  ережені  шығару. Ал балалар  біз  бүгінгі  сабақта  Сөз табы  атаның  Етістік  деген  баласымен  танысатын  боламыз.

 

Оқушылар өздері  ереже   шығару   керек.

Етістік  дегенміз  заттардың  қимылын  іс-әрекетін  білдіретін  сөздерді  айтамыз. Етістікке не  істеді? Қайтті? Не қылды? деген сұрақтар  қойылады.

 

-Ал балалар,  келесі  кезекте  мен  сендерге  жұмбақ  жасырамын.4- топқа  жұмбақ   жасыру. Сол жұмбақтың  шешуіне  топтастыру құру

1. Жазда қыдырады,

Қыста  тынығады ( су)

Ағады         ериді

 
Су

 

 
Қатады

 

  2. Таңмен  көзін  ашады

Әлемге  нұрын  шашады (күн)

Шығады           атады

 

 
күн

 

 

нұрын  шашады  батады

3. Кезекті  бір  жануар

Үстінде  екі  тауы  бар(түйе)

бақырды   боздады

 

 
Түйе

 

 
жатты        боталады

 

4. Қараңғыда жымыңдайды  жанады

Жарық  түссе, бірден сөніп   қалады.(жұлдыз)

Жарқырайды     жымыңдады

 

 
Жұлдыз

 

 
Сөніп  қалады    ағады

 

Тақтамен  жұмыс

356- жаттығу Көп  нүктенің  орнына тиісті  сөздерді  қойып  жазу.  Тоғайда  түрлі  аңдар  болады. Терең  шатқалға  қояндар  жасырынады.  Қызыл  түлкілер тоғайда  болады. Тиіндер  ағаштан –ағашқа  секіреді.

 

Оқушы  іс-әрекеті  Сергіту жаттығуы  әр  топтан  бір  оқушы  шығып бір сөз  айтып  соған  сәйкес  қимылдар  жасау  керек

 

Мұғалім  іс-әрекеті 4- топқа  семантикалық  карта  беру.  Өз  бетімен орындау

 

«Тез  тауып,  бөгелмей  айт» ойыны

Жел…..            Әжем….          Кино ……    Сабақ……

Күн…..             Радио…..         Әкем…..     Кеш…..

Найзағай…..    Тапсырма…..  Түн…..        Марат…..

Қой…..             Жаңбыр…….   Түйе….       Қар……

Қоңырау….

 

4- топқа   ұйқас  сөздер  беру (өлең  шығарады)

 

Сабақтан  біз……

Жаман  бала…….

Үлкендерді…….

Айтқандарын…….

Қорытынды «Ортадағы  қаламым»  ойын  арқылы  сабақты  қорытындылау .

1.       Заттың  қимылын  іс-әрекетін  білдіретін  сөздерді  не  дейміз? (етістік)

2.      Жинады, ойнады сөздері  қай  сөз  табына  жатады? (етістік)

3.      Етістіктерге  қандай  сұрақтар қойылады?

4.      Сабақ  сөзіне  етістікті  жалғап  айт.

 

Кері  байланыс Стикерге  өз  ойларын  жазып  смайлктерге  жапсыру
Бағалау Алған  ұпайларын  санын  бағалау
Маңғыстау облысы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *