Солтүстік Қазақстан облысы
Тайнша аданы
Тихоокеански орта мектебі
Хуан Амангул
Сабақтың тақырыбы: Леп белгісі
Сабақтың мақсаты: оқушыларға адамның көңіл күйі, қуанышы, екініші, реніші, т.б. сезімдері лепті сөйлемдер арқылы білдіретіндігін меңгерту.
Көрнекілігі: кесте, сурет.
Әдісі: сұрақ-жауап, түсіндіру, көрнекілік.
Сабақтың барысы:
- Үй тапсырмасын тексеру
III. Жаңа сабақ
- Кіріспе әңгіме
Бастауыш сынып оқушылары үшін лепті сөйлемді меңгеру қиындық туғызуы мүмкін. Сондықтан лепті сөйлемді меңгертуге берілген сағаттарда көрнекі құралдарды пайдалану маңызды.
Сабақ үнтаспадан төмендегідей сөйлемдерді тыңдатудан басталады.
- Сүйікті менің Қазақстаным жасасын!
- Қап, бақшаның есігін жауып қоймаған екенмін!
- Қане, күнделігіңді берші!
- Шіркін, Айға самғап ұшсам ғой!
Оқушылардан әр сөйлем қандай мағынаны білдіріп тұрғаны сұралады. Мұғалім оқушы жауаптарын пайдалана отырып, төмендегідей кестені толтырады.
- Негізгі бөлім.
а) 1-жаттығу. Сурет бойынша жұмыс жүргізіледі. «Футбол ойыны» тақырыбына әңгіме құрастырады. Құрастырған мәтіннен лепті сөйлемдерді тапқыздырылады. Лепті сөйлемнің соңына қойылатын тыныс белгісі еске түсіріледі. Мәселен:
- Алақай, біз жеңдік!
- Жарайсың, Марат!
ә) Ереже оқылып, лепті сөйлемнің өзіндік ерекшеліктері түсіндіріледі:
- Лепті сөйлем адамның көңіл күйін, сезімін (қуану, ренжу, өкіну, ұран, т.б.) білдіреді.
- Лепті сөйлем үнемі көтеріңкі дауыспен айтылады.
- Лепті сөйлемнің соңына леп белгісі (!) қойылады.
Оқулықтағы жаттығуларды орындату арқылы төмендегідей жұмыстар жүргізіледі:
- Сөйлемді сазына келтіріп оқуға дағдыландыру.
- Лепті сөйлемнің қандай мағына (қуану, өкініш, реніш, ұран, бұйыру) білдіріп тұрғандығын анықтату.
- Лепті сөйлемнің тыныс белгісін дұрыс қоя білуге жаттықтыру.
- Оқушыларға лепті сөйлемдерге мысалдар келтірту.
- Хабарлы, сұраулы және лепті сөйлемдердің ұқсастықтары мен айырмашылықтарын айтқызу.
- Сабақты қорытындылау.
Оқушылардың лепті сөйлемді қалай меңгергендігін пысықтау мақсатында қойылатын сұрақтар:
- Лепті сөйлем дегеніміз не?
- Лептік сөйлем қандай мағынаны білдіреді?
- Лепті сөйлем қалай оқылады?
- Лепті сөйлем соңына қандай тыныс белгісі қойылады?
Сондай-ақ оқушылар лепті сөйлемді мәнерлеп оқу, мәтіннен лепті сөйлемді табу, лепті сөйлемдерді дұрыс жазу, лепті сөйлемдерді хабарлы немесе сұраулы сөйлемдерге айналдыру тәрізді тапсырмаларды орындау арқылы білім-білік дағдылары қалыптасады. Сабақта ұнтаспаны пайдаланып, лепті сөйлемдерді дауыс интонациясын дұрыстап келтіріп оқуды үйретуге болады.
- Үйге тапсырма беру.
5-жаттығу беріледі.
[bws_related_posts]