Байқоңыр қаласы Қ.Қ. Тоқмұхамедов атындағы жалпы білім беретін №14 орта
мектептің денешынықтыру
пәні мұғалімі: Орналиев Теміржан Куантканович
Сабақтың тақырыбы |
Қысқа қашықтықта жүгіру, 60м 8 — сынып Байқоңыр қаласы Қ.Қ. Тоқмұхамедов атындағы жалпы білім беретін №14 орта мектептің денешынықтыру пәні мұғалімі: Орналиев Теміржан Куантканович.
|
||||||
Жалпы мақсаттар | Оқушыларды қысқа қашықтыққа жүгіруге үйрету. Қысқа қашықтыққа жүгіру арқылы оқушылардың шапшаңдық, ептілік, төзімділік, батылдық қасиеттерін жетілдіру. | ||||||
Оқыту нәтижесі | Оқушылар қысқа қашықтыққа жүгіруді үйренеді, сөреден шығуды, мәреден өтуді игереді. Қысқа қащықтыққа жүгіру арқылы оқушылардың шапшаңдық, ептілік, төзімділік қасиеттері жетіледі. Қазақстанның жеңіл атлетикадан белгілі спортшыларын біледі. | ||||||
Әдісі | Өзін-өзі тану, СТО әдістері, түсіндіру, практикалық, диалогтік тәсіл, топтық жұмыс, жеке жұмыс. | ||||||
Дереккөздері | Әдістемелік журналдар | ||||||
Тапсырмалар
|
Мұғалімнің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
Ресурстар |
Уақы-ты |
Күтілетін нәтиже |
||
Ұйымдастыру кезеңі | Психологиялық дайындық «Шаттық шеңбері»(жылы, жақсы, тамаша). | Оқушылар шеңбер бойымен тұрады, бір-біріне «жылы», «жақсы», «тамаша» сөздерін пайдалана отырып тілек тілейді | «Жылы», «жақсы», «тамаша» сөздері | 2мин | Көңіл-күй көтеріледі, сыйластығы артады, бір-біріне жақсы көңіл-күй сыйлауды үйренеді. | ||
Топқа бөлу | «Жылы, жақсы, тамаша» сөздеріарқылы топқа бөлу. | «Жылы, жақсы, тамаша» сөздеріне байланысты топтасады. | 1мин | Байқағыштық қасиеті артады. | |||
Дайындық бөлімі | Жүру жаттығулары:— қол жоғарыда, аяқтың ұшымен жүру;
— қол белде, өкшемен жүру; — қол алда, жартылай отырып жүру; — қол тізеде, толық отырып жүру.
Жүгіру жаттығулары: — қолды алға айналдырып, оң жағымен жылжу; — қолды артқа айналдырып, сол жағымен жылжу; — сол жақпен қарап, артпен жүгіру; — қол белде, аяқты алға сермеп жүгіру — қол желкеде, аяқты артқа сермеп жүгіру;
|
Бой жазу, дамыту жаттығуларын жасайды.
Жоғары секіруі керек.
Ара қашықтықты сақтауды қадағалайды.
Тізені бүкпейді. |
7мин | Оқушы бойын жазады, бұлшық еттерін қыздырады. | |||
|
— екі қолды алға созып, тізені жоғары көтеріп жүгіру;
— екі қол артта, аяқты артқа лақтырып, қолға тигізе жүгіру; — сап бойынша жүру; — тыныс алу жаттығулары. Жалпы дамыту жаттығулары: — Б.қ қол белде, аяқ иық көлемінде, басымызды 4 санақ бойынша солға , 4 санақ бойынша оңға айналдыру; — Б.қ. аяқ иық көдемінде, қол иықта, қолымызды алға 4рет, артқа 4рет айналдыру; — Б.қ. аяқ иық көлеміндк, сол қол белде, оң қол жоғарыда, 2 рет сол жаққа, 2 рет оң жаққа қол созып иілу; — Б.қ. аяқ көлемінде, қол белде, 1-сол аяққа, 2-ортаға, 3-оң аяққа еңкейіп екі қолды аяққа жеткізу, 4-бастапқы қалыпқа келу; — Б.қ. аяқ иық көлемінде, қол тізеде, тіземізді ішке 4рет, сыртқа 4рет айналдыру; — Б.қ. аяқ иық көлемінде, қол белде, дене алдыға еңкеулі қалыпта, денені 1-4санаққа сол жаққа,1-4 санақ бойынша оң жаққа айналдыру; — Б.қ. аяқ иық көлемінен алшақ, қол белде, 1-сол аяққа отыру, 2-б.қ., 3-оң аяққа отыру, 4-б.қ.
— Секіру жаттығулары |
Қолды белдің деңгейінде ұстап, тізені қолға жеткізеді;
Көзді жұмбайды;
Қолды толық амплитудамен айналдырады;
Тізені бүкпейді;
Тізені бүкпеуге тырысады;
Тепе-теңдік сақтайды.
Жоғары секіреді |
|||||
Жаңа сабақ«Қысқа қашықтыққа жүгіру, 60м»
Негізгі бөлім Қызығушылығын ояту |
СТО әдісі – «Ротация» (ауыстыру). Үш түрлі сұрақ қағазға жазылып беріледі. Сағаттың тілімен ауыстырылады. Әр топ өзінің түсті маркерімен жауап жазады. Өзінің түсімен жауап берген қағаз келгенше ойын жүре береді. Әр топтың жауабы талқыланып, ортақ дұрыс жауап талқыланады. | Сұрақ жазылған қағаз сағаттың тілімен әр топқа барады.
Қойылған сұрақтарға оқушылар жауап жазып береді. |
Сұрақ жазылған қағаз, 3 түрлі маркер | 2мин | Пробремалық сұрақтарды талқылауға қатысады, қысқаша мазмұндау қабілеті дамиды, таным әрекеті процесінде қарым-қатынас шеберлігі дамиды. | ||
Мағынаны тану
Практикалық жұмыс |
Қысқа қашықтыққа жүгіру техникасы:— Оқушыларды екіге бөліп спорт алаңын айналдыра жүгірту;
— «Сөреге!», «Дайындалыңдар!», «Жүгір!» командаларын түсіндіру және орындау; — Кеудені дұрыс ұстап, қолдың дұрыс сілтеу және дұрыс тыныс алу жаттығуларын жасау; — Қол мен аяқты айқастыра кең адымдап және қысқа адымдап жүгірту;
Көргенін топта талқылау. Әр топ мүшесінің мазмұндауы. Сұрақтарға жауап алу. Ережені тұжырымдату. Ақпараттық хабар беру
Іс-тәжірибе жүзінде көрсету, түсіндіру Қауіпсіздік ережесіне ескеру Қысқа қашықтыққа жүгірудыің техникасын үйрету
Оқушыларды сапқа тұрғызып сабақты теория жүзінде түсіндіріп, практика жүзінде көрсету.
Төменгі сөреден шығу техникасын үйрету. «Сөреге» деген бұйрық берілгенде сөре сызығына келіп бір жарым табан санап алып, қолды сөре сызығынының үстіне қойып, итеілетін аяқты алдыға қойып, екінші аяқтың тізесі итеретін аяқтың табанының орта тұсында тұрады, салмақ қолға түсіп тұрады. «Дайындал» деген бұйрықта аяқтар жартылай жазылып, денені алға қарай ұмсындырамыз. «Жүгір» деген бұйрықта бар екпіні мен аяқты жылдам қолды алға артқа сермеп 20 метрге максимальді қарқын алғанша жиі-жиі басып жүгіреді.
|
Топта талқылайды Топтың 1 мүшесі мазмұндайды. Сұрақтарға жауап береді. Мұғалімнің сұрақтарына жауап береді. Ережені тұжырымдайды. Ақпараттық хабар алады.
Оқушылардың орындауы
Оқушылардың сөреге дұрыс тұрады және иетеретін аяқтарын алға қою Оқушылар «жүгір» деген бұйрық бойынша жүгіреді |
Суреттеме плакаттар
Ысқырғыш, секундомер ,т.б. |
10мин
10мин |
Өз бетінше жұмыс жасайды, өз ойын шығармашылықпен жеткізе білу, ұсынылған сұрақтар бойынша сараптау, болжау, тұжырым жасау, жаңа ақпаратқа қызығушылықпен қарау, сөздік қорының көбеюі
Оқушылар үйренеді, қауіпсіздік ережесін сақтайды, қысқа қашықтыққа жүгіру ептілігі қалыптасады. |
||
Қорытынды бөлімОй-толғаныс | «Синкуейн» әдісі – «Қашықтық» | Оқушылар «қашықтық» тақырыбына 5 жолды өлең құрастырады. | 5мин | Ұсынылған тақырып бойынша жан-жақты түйіндеме жасай алады. | |||
Бағалау | «Светофор» — қызыл,сары,жасыл үлестірме қағаздары арқылы бағалауды ұсыну | Оқушылар қолыңдағы «қызыл», «сары», «жасыл» үлестірме қағаздары арқылы жеке оқушыны, топты бағалайды | Үлестірме қағаздары | 5мин | |||
Сабақтың тақырыбы
|
Бір орыннан ұзындыққа секіру 8 — сынып Пән мұғалімі: Орналиев Т. | ||||
Жалпы мақсаттар |
Оқушылар бір орыннан ұзындыққа секіру техникасын үйренеді, тиянақтап орындайды; оқушылардың өз бетінше ойлануын, тұжырымдама жасай білуін, шығармашылығын, ептілігін дамыту | ||||
Оқыту нәтижесі |
Оқушылар бір орыннан ұзындыққа секіруді, серпілуді, дұрыс түсуді үйренеді, секіру көрсеткіштерінің нормасын біліп шығады | ||||
Әдісі |
МОТ, СТО әдісьері, ойын | ||||
Дереккөздері |
Әдістемелік журналдар, оқулық, ғаламтор | ||||
Тапсырмалар |
Мұғалімнің іс-әрекеті | Оқушының іс-әрекеті | Ресурс | Уақыты | Күтілетін нәтиже |
Ұйымдастыру кезеңі |
Сапқа тұрғызуСәлемдесу
Ақпар қабылдау Сап жаттығулары: А) оңға бұрыл Б) солға бұрыл С) кері бұрыл
«Өз жартыңды тап» ойыны арқылы топқа бөлу |
Оқушылар сапқа тұрады,мұғаліммен амандасады.Сапта түзу тұрады, топ басшысы сынып түгелдігін айтады.
Бұрылғанда қателеспей аяқ, қол, бас және дене түзу тұрады
Таратылған үлестірме қағазқдары арқылы «Өз жартыңды тап» ойынын ойнайды. |
Түрлі-түсті қиынды қағаздар |
3мин | Сап жаттығуларын орындауда арақашықтықты сақтауды, қатесіз орындауға дағдыланады. |
Топқа бөлу |
«Өз жартыңды тап»ойыны арқылы топқа бөлу | Құрастырған қиындылардың түстеріне байланысты топтасады | Түрлі-түсті қиынды қағаздар | 2мин | Байқағыштық қасиеті артады |
Дайындық бөлімі
|
Жүру жаттығуларыА) екі қол жоғарыда аяқтың ұшымен жүру
Ә) қол белде аяқтың өкшесімен жүру Б) жартылай отырып жүру В) толық отырып жүру
Жеңіл жүгіріс
Жұгіру жаттығулары: А) бір қалыпты жүгіру Ә) оң қапталмен жүгіру |
Ара қашықтық сақталады.Қол бүгілмейді, өкшені тигізбейді.
Тізе бүгілмейді. Денені түзу ұстайды. Қол тізеде, денені түзу ұстайды.
Ара қашықтық сақталады. Жүгірісте дұрыс дем алады.
Қолды бүкпей иықтан айналдырады.
|
7мин | Оқушы бойын жазады, бұлшық еттерін қыздырады. |
Жаңа сабақ «Бір орыннан ұзындыққа секіру»
Негізгі бөлім Қызығушылығын ояту Практикалық жұмыс
Қорытынды бөлім Ой-толғаныс
Бағалау
|
Б) сол қапталмен жүгіру
В) тізені көтеріп жүгіру Г) аяқты артқа сермеп жүгіру Д) қайталап жүгіру Е) дем алу Ж) саптық жүріс
Жалпы дамыту жаттығулары: (бір қатардан 3 қатарлы лек тұрғызып орындату) А) Аяқ иық көлемінде қол белде. Басымызды оң жаққа 1-2рет, сол жаққа 3-4 айналдыру Ә) Бастапқы қалып аяқ иық көлемінде, екі қол иықты, оң қол оң иықты, сол қол сол иықта, 1-2 қолды алға айналдыру. 3-4 қолды артқа айналдыру. Б) Бастапқы қалып аяқ иық көлемінде, оң қол жоғарыда, сол қол төменде, қолды ауыстырып керу. В) Бастапқы қалып аяқ иық көлемінде, оң қол белде, белді оңға 1-4, солға 1-4 айналдыру. Г) Бастапқы қалып аяқ иық көлемінде, оң қол жоғарыда, сол қол белде,қолды ауыстырып 2 санақ бойынша кезек-кезек екі жаққа иілеміз. Д) Бастапқы қалып аяқ иық көлемінде, қол тізеде, ішке 1-2 рет сыртқа 3-4 айналдыру Е) Бастапқы қалып аяқ иық көлемінде, қолды алға созып 10-15рет отырып тұру. Ж) Секіру жаттығулары
«Сиқырлы эстафета»-ның ережесін түсіндіру RAFT стратегиясы «Бейнеге ену» «Ұзындық»
АКТ-мен жұмыс: бір орыннан ұзындыққа секірудің техникасын техникалық құрал арқылы түсіндіреді.
Қалыпты жағдайда (негізгі тұрыс) бір уақытта тізені бүгіп, денені белден алға еңкейтіп екі қолды барынша артқа созамыз. Дененің тірелу нүктесін аяқтың ұшына теңейміз, басымызды алға бағыттаймыз. Екі қолды алға қарай соза сермеп, аяқтың ұштарымен сирақ, тізе, сан бұлшық еттерінің кұштерін, серпінділігін арттыра отырып жерден бар күшімізбен итере алға секіреміз. Ұшу кезінде денені жинақтап, аяқты барынша алға қарай созамыз, тіземізді бүгіп өкшемізге қонамыз, алға я артқа қарай құламас үшін табанға аяқтың ұшына қарай дене салмағын аударып отырамызы. Әр жаттығуды жеке орындап (4-5 реттен) болғаннан кейін 1 және 2-ші жаттығуларды қосып орындаймыз . 1-2- 3жаттығуларды қосып орындаймыз 4-5реттен. Әр жаттығуды орындау кезінде баллар бір-бірінің қателіктерін жөндеп, байқап дұрыстауға ұмтылады.
Ақпараттық хабар беру
Дайындық жаттығулары -кедергілер арқылы секіру -белгіні дәл басу арқылы секіру
Секіру әдісі (АКТ-ыны пайдалану) Көрсеткіштер: ұлдардың көрсеткіштері: 205см.-5; 175см.-4; 155см.-3.
«Қызықты жарыстар» ойынының ережесін түсіндіру
Смайликтер (2-3-4-5)
|
Қолды бүкпей иықтан айналдырады.
Тізені барынша жоғарны көтереді. Өкшені алақанға тигізеді. Қолды сызыққы тигізеді, мәсек-к болады. Тынысты басады.
Топ басшының сынауымен бірдей саппен жүреді.
Көзді жұмбай басты толық айналдырады.
Қолды иыққа қойып, толық айналдырады.
Шынтақты бүкпей, толық сермейді.
Белді толық айналдырады.
Қолдың көмегі арқылы тізені екі бағытқа қарай толық айналдырды.
Қолды, денеі түзеу ұстау арқылы отырып тұрады.
Эстафета ережелерін сақтап, қолдарындағы қиындыларда берілген буындарды белгіленген барып, жерге жазады. Соңғы ойыншы құрастырылған сөзді оқып келеді.
Оқушы «Ұзындық» атын алып, сол рольге еніп, өз ойын айтады.
Ақпараттық хабар алады.
Сұрақ-жауап арқылы техника қауіпсіздік ережелерін оқушылар айтады.
Оқушылардың орындауы
Оқушылар бір орыннан секіріп, көрсеткішпен бағаланады.
Оқушылар ойыннын ережесін сақтап, бүгінгі сабақты қорытындылайды.
Оқушылар бүгінгі сабағына смайлик арқылы баға береді. |
Эстафета құралдары
«автор» орындығы
Ойын құралдары
Смайликтер
|
5мин 3мин 15 мин
5мин
5мин
|
Эстафета ережесін сақтайды, ойын ережесін түсіне отырып, ойнайды, жаңа сабақ тақырыбын ашады. Әр оқушы өз ойын ашық айтуға дағдыланады, сөйлеу тілі дамиды. Топта өз ойларын ортаға салып пікір алмасу арқылы сурттерге қарап қандай спорт түрі екенін табады, тақырыпты ашуға тырысады.
Қауіпсіздік ережелерін толық біледі.
Қос аяқпен тоқтамай секіреді. Белгіні дәл басуға дағдыланады.
Түсінгендерін үш топ секіру барысында көрсетеді, бәсекелестік туады және көрсеткіштер орын алады.
Ойын ережесін түсініп, нақты қорытынды жасайды.
Өзін-өзі бағалайды. |