Абдрахманова Гульшат Дөкеновна
№18 орта мектебі. КММ
Бастауыш сынып мұғалімі
«Дамыта оқыту технологиясын пайдалана отырып,заман талабына сай құзіретті тұлға қалыптастырып ,шығармашылығын дамыту» өзекті тақырыбы бойынша жұмыс жасап келемін.
ҚР – дағы 12 жылдық жалпы білім беру басты мақсаттарының бірінде:
«Жаңа технологиялық құзірет» бағдарлай білу өз бетінше білім беруде стратегиялық міндеттерін табысты шешуге мүмкіндік береді: таңдай білу, талдай білу, өзгерте білу, сақтай білу, жеткізе білу, жүзеге асыра білу – деп атап көрсеткен.
Қазіргі қоғам талабына сай, бәсекеге қабілетті тұлға қалыптастыру үшін, оқушы өзін құндылық ретінде қабылдауға негіз болатындай қатынас орнату керек.Ол дегеніміз тұлғаның жас ерекшелігін түсіну. Оның ой пікірімен мақсатымен, проблемасымен санасу. Өзін жеке тұлға ретінде ата – анасынан, ұстазынан бөлек дамуына бой алдыру. Сонда ғана оқушы өз мүмкіндігін танып біліп, бойындағы қабілеттерін жүзеге асыра алады. Тұлға субьект ретінде мақсаткерлікпен сипатталады. Ал субьектілік қарым — қатынаспен іс әрекет барысында ғана, танып алады және дамып жетіледі.
С.Э.Рубенштейн:» Адам субьект болып дүниеге келмейді, субьект болып дамып жетіледі,» Сондықтан менің алып отырған тақырыбым өзекті деп ойлаймынОқу жылы барысында мектеп психологі Касиманова Г.Т бірнеше сауалнамалар алу арқылы Асылбекұлы Мадияс, Абаев Қуат, Әсетқызы Эльназда танымдық процестерінен қиындықтар байқалады.Геометриялық фигурадарды танып білуі, графикалық диктант, мағынасыз сөзді көшіруден қиындықтар байқалады деп өз ұсыныстарын айтып, жекелей оқушылармен жұмыс жасаудың түрлерін ұсынады.
Психологтың ұсынысын ескере отырып өзімнің өзекті тақырыбыма байланысты жұмыс түрлерін ұйымдастырдым. Ол үшін төменгі міндеттерді жүзеге асыруды жоспарладым.
Оқушының даму орталығын анықтап, соған сәйкес іс – әрекет ұйымдастыру.
Оқушы бойындағы адамгершілік, адалдық, жауапкершілік белсенділік қабілеттерін арттыру.
Тұлғанның шығармашылық қабілетін арттыру.
Бастауыш сынып оқушыларының тұлғанының тәрбиелеу үшін, ең алдымен олардың қабілеттерін дамытудың мәні зор.Қабілеттер мәселесінде педагогикалық практика үшін мәні ерекше мына жағдайларға айрықша тоқталдым.Бірінші- балалардың қабілеттер деңгейі жағынан тең дәрежеде болмауы.
Қабілеттердің бірдей емес екендігін сыныпта отырған оқушылардың әрқайсысының әр пәнге және әр деңгейде қабілетті болды. Бірі есепке жүйрік болса, екіншісі тілге бай, ал енді біреулері сурет салғанды тәуір көрді .Олардың қабілеттерінің құрылымы да, оны құрайтын компоненттер де әр түрлі болды. Мәселен: математикалық қабілеті басым балаларда ойлау операциялары тез, дәл болады да, бейнелеу өнеріне қабілетті балаларда нақты заттардың бөліктерінің арақатынасын жылдам анықтай білу сияқты белгілер басым болды. Музыкаға қабілетті бала �
�сту, ритмді түсіну, сезімталдық сияқты сапаларымен ерекшеленеді Оқушының шығармашылық қабілетін дамыту үшін бірнеше шарт орындалу тиіс. Олар:
Шығармашылық қабілетін дамытуды ерте бастан қолға алу;
Жүйелі түрде шығармашылық әрекет жағдайында болуы;
Ойлау мүмкіндігінің ең жоғарғы деңгейіне жетуі.
Оқушының шығармашылық іс – әрекетіне жағдай туғызу;
Оқушының шығармашылық іс – әрекетіне жағдай туғызу дегенім – оқушыны ойлай білуге үйрету. 1 – сыныпқа жаңа қабылданған бүлдіршіннен шығармашылық қабілетті талап етпес бұрын, оны соған үйреткен жөн.
Оқушыны шығармашылыққа үйрете отырып, оқушының зейінін, есін, қиялын, интеллектісін дамытып, ойлау қабілетін көтеруге болады. Оқушының шығармашылық қабілетін дамыту үшін бірнеше шарт орындалу тиіс. Олар:
Шығармашылық қабілетін дамытуды ерте бастан қолға алу;
Жүйелі түрде шығармашылық әрекет жағдайында болуы;
Ойлау мүмкіндігінің ең жоғарғы деңгейіне жетуі.
Оқушының шығармашылық іс – әрекетіне жағдай туғызу;
Оқушының шығармашылық іс – әрекетіне жағдай туғызу дегенім – оқушыны ойлай білуге үйрету. 1 – сыныпқа жаңа қабылданған бүлдіршіннен шығармашылық қабілетті талап етпес бұрын, оны соған үйреткен жөн.
Оқушыны шығармашылыққа үйрете отырып, оқушының зейінін, есін, қиялын, интеллектісін дамытып, ойлау қабілетін көтеруге болады.
Оқушының шығармашылық қабілетін дамыту үшін бірнеше шарт орындалу тиіс. Олар:
Шығармашылық қабілетін дамытуды ерте бастан қолға алу;
Жүйелі түрде шығармашылық әрекет жағдайында болуы;
Ойлау мүмкіндігінің ең жоғарғы деңгейіне жетуі.
Оқушының шығармашылық іс – әрекетіне жағдай туғызу;
Оқушының шығармашылық іс – әрекетіне жағдай туғызу дегенім – оқушыны ойлай білуге үйрету. 1 – сыныпқа жаңа қабылданған бүлдіршіннен шығармашылық қабілетті талап етпес бұрын, оны соған үйреткен жөн.
Оқушыны шығармашылыққа үйрете отырып, оқушының зейінін, есін, қиялын, интеллектісін дамытып, ойлау қабілетін көтеруге болады.
Оқушының шығармашылық қабілетін дамыту үшін бірнеше шарт орындалу тиіс. Олар:
Шығармашылық қабілетін дамытуды ерте бастан қолға алу;
Жүйелі түрде шығармашылық әрекет жағдайында болуы;
Ойлау мүмкіндігінің ең жоғарғы деңгейіне жетуі.
Оқушының шығармашылық іс – әрекетіне жағдай туғызу;
Оқушының шығармашылық іс – әрекетіне жағдай туғызу дегенім – оқушыны ойлай білуге үйрету. 1 – сыныпқа жаңа қабылданған бүлдіршіннен шығармашылық қабілетті талап етпес бұрын, оны соған үйреткен жөн.
Оқушыны шығармашылыққа үйрете отырып, оқушының зейінін, есін, қиялын, интеллектісін дамытып, ойлау қабілетін көтеруге болады.
Оқушының шығармашылық қабілетін дамыту үшін бірнеше шарт орындалу тиіс. Олар:
Шығармашылық қабілетін дамытуды ерте бастан қолға алу;
Жүйелі түрде шығармашылық әрекет жағдайында болуы;
Ойлау мүмкіндігінің ең жоғарғы деңгейіне жетуі.
Оқушының шығармашылық іс – әрекетіне жағдай туғызу;
Оқушының шығармашылық іс – әрекетіне жағдай туғызу дегенім – оқушыны ойлай білуге үйрету. 1 – сыныпқа жаңа қабылданған бүлдіршіннен шығармашылық қабілетті талап етпес бұрын, оны соған үйреткен жөн.
Оқушыны шығармашылыққа үйрете отырып, оқушының зейінін, есін, қиялын, интеллектісін дамытып, ойлау қабілетін көтеруге болады.
Мен еңбек етіп отырған №18 орта мектебінде бастауыш сыныптарында жеке бас ерекшеліктерінің дамуына жол ашу шығармашылық тұлға қалыптасудағы жұмыс түрлері жүйелі жолға қойылған.Осы аталған мектептің 1 «к» сыныбында дәріс беремін.» Дамыта оқыту технологиясын пайдалана отырып, заман талабына сай құзіретті тұлға қалыптастырып, шығармашылығын дамыту» өзекті тақырыпты жүзеге асыру мақсатында оқушылардың білім білік дағдыларын жүзеге асыру мақсатында шығармашылыққа баулып отырдым. Озық технологияларын пайдалану, мүғалім мен оқушы
құзіреттілігін қалыптастыру, білім сапасын арттырып, жақсы нәтижелерге қол жеткізуді көздедім.
“Өз оқушысын оята алған ұстаз, ғылымның арнасы ағатын қайнар бұлақ тәрізді, оқушылар осы қайнардың ағытулы, сәтін дер сезініп, зейіннің түтіктерін тоса қоюға дағдылануы керек» деген Я.А.Коменскийдің сөзімен аяқтаймын.