- Əлемдік тəжірибеде қолданылып отырған сындарлы теориялық оқытуғанегізделген тəсіл дегеніміз не?
- a) Көрсеткішке негізделген оқыту
- b) Дəстүрлі оқытудың жетілдірілген түрі
- c) Пəнді терең түсіну қабілетін дамыту жəне алған білімдерін пайдалана
алуын қамтамасыз ету
- d) Оқытудан алынған механикалық түрде есте сақталған мəліметтерді
сынақ кезінде ұтымды пайдалана алуы
- e) Жаттау қабілетін дамыту
- Стронгтың айтуынша: «Мектеп жұмысы мен оқушы жетістіктерінөрістетудегі негізгі тұлға -…»
- a) Мектеп директоры
- b) Мұғалім
- c) Білікті мұғалім
- d) Ғылыми жетекші
- e) Оқушы
- Құзырлы оқытудың маңызды факторын атаңыз:
- a) Оқушы мен мұғалім арасындағы қарым-қатынастың нығаюы
- b) Оқушы тақырыптың мəнін өз бетімен меңгеруін түсінуі мен бағалай
алуы
- c) Оқушының оқудағы жауапкершілікті сезінуі, түсінуі
- d) Мұғалімнің оқушы еңбегін бағалау үрдісі
- e) Мұғалімнің оқушы жан дүниесін түсінуі
- Мұғалімге тəн белгілер — «үш көмекші» кімнің ілімі:
- a) Пажарес
- b) Шульман
- c) Хэтти
- d) Барбер
- e) Шолиер
- Оқушыларды дəлелді пікірталасқа тарту үшін мұғалім оқушылар тобынқалай ұйымдастыра алады?
- a) Оқушыларды топтарға біріктіріп, оларға тапсырма береді
- b) Бір-бірімен қарым-қатынас жасауға үйрету мақсатында оқушыларды
топтарға біріктіреді
- c) Бір-бірін тыңдап, əңгімелесуге үйрету мақсатында оқушыларды
топтарға біріктіреді
- d) Нақты тапсырманы орындау мақсатында оқушыларды топтарға
біріктіріп, рөлдерді бөледі;
- e) Оқушыларды топтарға біріктіріп, оларға өз пікірлерін дəлелдеуді
үйретеді
- Рефлексивті ойлаудың динамикалық үдерісі мидың қай бөлігінде өтеді?
- a) Самай бөлігінде
- b) Маңдай бөліктерінде
- c) Төбе бөліктерінд
- d) Желке бөліктерінде
- e) Мишық бөлігінде
- «Адами зияткерлік – бұл «жеке тұлға өміріне қатысты шынайы ортаныбейімдеуге, іріктеуге жəне құруға бағытталған ой əрекеті» жолдарыныңавторы:
- a) Мерсер, Александер
- b) Роберт Стернберг
- c) Дж. Дьюи
- d) Ж. Пиаже
- e) Выготский, Вуд
- Когнитивті даму дегеніміз не?
- a) Баланың оқу жəне проблеманы шешу қабілеті
- b) Баланың ойлау қабілеті
- c) Баланың жетістікке жету мотивациясы
- d) Баланың қабылдауы, зейіні
- e) Баланың ынтасы
- Ынтаның иерархиялық моделін əзірлеген Авраам Маслоудың «Мен»тұжырымдамасын қорғап жəне қолдап тұратын екі мотивін атаныз:
- a) Қорғау жəне тəртіп
- b) Жетістік жəне мəртебе
- c) Өзін-өзі сыйлау жəне өзін-өзі бақылау
- d) Баспана жəне жылу
- e) Отбасы жəне ұжым
- Қажеттіліктер иерархиясын көрсетіңіз:
- a) Биологиялық жəне физиологиялық қажеттіліктер, қауіпсіздік,
сүйіспеншілікке жəне қарым-қатынасқа деген қажеттілік, өзін-өзі
құрметтеуге деген қажеттілік жəне өзін-өзі жүзеге асыра білу
- b) Махаббатқа жəне қарым-қатынасқа деген қажеттілік, өзін-өзі
құрметтеуге деген қажеттілік жəне өзін-өзі жүзеге асыра білуі
- c) Биологиялық жəне физиологиялық қажеттіліктер, қауіпсіздік, өзін-өзі
жүзеге асыра білу
- d) биологиялық жəне физиологиялық қажеттіліктер, қарым-қатынасқа
деген қажеттілік, өзін-өзі құрметтеуге деген қажеттілік жəне өзін-өзі
басқару
- e) биологиялық жəне физиологиялық қажеттіліктер, өзін-өзі құрметтеуге
деген қажеттілік жəне өзін-өзі жүзеге асыра білу
- Адам қажеттіліктерінің иерархиясында Авраам Маслоу қандайқажеттілікті ең жоғарғы деп көрсетеді?
- a) Сүйіспеншілікке, қарым-қатынасқа деген қажеттілік
- b) Құрметтеуге деген қажеттілі
- c) Физиологиялық қажеттілік
- d) Өзін-өзі таныта білу қажеттілігі
- e) Қауіпсіздікке деген қажеттілік
- «Мен» тұжырымдамасының авторы жəне білім берудің қисын менинтуиция, зияткерлік пен сезімді қамтитыны туралы идеяны өрбітуші:
- a) К.Роджерс
- b) А.Маслоу
- c) Вагнер
- d) Гарднер
- e) Д.Хетти
- Төмендегі жауаптың қайсысы «Жақын арадағы даму аймағы» (ЖАДА)мəнін ашып береді
- a) Оқушының өз бетімен қол жеткізе алмайтын оқу деңгейін ықпалды
адамның көмегімен қамтамасыз ету
- b) Оқушының өзінің мықты жəне əлсіз жақтарын сезінуі
- c) Оқушылардың өздері де оқу үдерісіне белсенді қатысуын талап ету
- d) Оқушымен білім беру мəселері бойынша пікірлесу
- e) Оқушылар өздігіне мəселелерді шешу жолдарын қарастырады
- Оқушыларды ынталандыру жəне дамыту үшін əңгімелесуді қандайформада қолдану қажет деп ойлайсыз:
- a) Диалог
- b) Жұптық жұмыс
- c) Ұжымдық жұмыс
- d) Монолог
- e) Топтық жұмыс
- Əлеуметтік-сындарлылық тұрғыдан оқытуды түсіну (Vygotsky, 1978,Wood, 1998) … негізінде жатыр:
- a) Оқыту мен оқудағы жаңа тəсілдер
- b) Оқыту үшін бағалау жəне оқуды бағалау
- c) Оқушылардың жас ерекшеліктеріне сəйкес оқыту жəне оқу
- d) Оқытудағы басқару жəне көшбасшылық
- e) Оқытуда АКТ-ны қолдану
- Оқушылар ортақ проблема бойынша бірлескен түсінік қалыптастырып,идеялармен пікір алмасып, бір-бірінің идеяларын талқылады жəне баға беріп,ұжымдық білім мен түсінікті қалыптастырды. Оқушылар қандай əңгіметүріне тартылды?
- a) Зерттеушілік əңгіме
- b) Топтық əңгіме
- c) Қиылысқан əңгіме
- d) Кумулятивті аңгіме
- e) Бірлескен əңгіме
- Дұрыс сұрақ қою – сабақ берудің тиімді құралы болып табылады.Оқушының білім алуын қолдау үшін сұрақ қоюдың қандай техникаларыпайдаланылады?
- a) Түрткі болу, сынақтан өткізу, қайта бағыттау
- b) Жауап алу, сынақтан өткізу, жауапты түзету
- c) Идеясын дамытуға бағыттау, сынақтан өткізу, қайталау
- d) Дұрысын қабылдау, толық жауап беруге итермелеу, кері сұрақ қою
- e) Толық жауап беруге итермелеу, жауапты қайталап айту, қайта бағыттау
- Дағдысы жоғары оқушыға орта немесе төмен деңгейдегі тапсырмалардыорындату барысында оқушы қандай күйге түседі?
а) Зерігеді
- b) Алаңдайды
- c) Қалыпты жағдайда болады
- d) Мазасызданады
- e) Қуанады
- Оқушының тапсырманы қалай талдайтынын жəне бағалайтынын немесекүрделілік деңгейін қалай салыстыратынын көрсетуі, метатанудың қайаспектісін қамтиды?
- a) Оқушының мақсаты мен тапсырмаларын білу, түсіну жəне бағалауды
қамтиды
- b) Өзін оқушы ретінде тану
- c) Тапсырманы орындауға қажетті білім мен тəсілдер мониторингі
- d) Оқушының күшті жəне əлсіз жақтары туралы метакогнитивтік түсінігі
- e) Оқушының тапсырманы орындаудағы түрлі тəсілдерді салыстырмалы
түрде тиімді бағалауы
- Диалогтік оқыту кезінде өзара білім алмасуға жағдай туғызатын не?
- a) Мұғалім мен бала бірігіп, тапсырманы орындайды
- b) Бала қате жауап бергені үшін қорықпай, өз идеяларын еркін жеткізіп,
бір-біріне өзара түсіністікке жетулеріне көмектеседі
- c) Мұғалімдер мен балалар бірін-бірі тыңдап, идеялармен бөліседі, жəне
балама көзқарастарды қарастырады
- d) Оқушы мен оқушы диалогтік қарым – қатынасқа түседі
- e) Жоғарыдағылардың бəрі дұрыс
- Əңгімелесудің жоғары формасын анықтаңыз:
- a) Əңгіме- дебат
- b) Топтық əңгіме
- c) Зерттеушілік əңгіме
- d) Ауызекі əңгіме
- e) Диалог жүргізу
- «Оқытудағы əңгімелесу — қарым-қатынас жасаудың бірсарынды үдерісіемес, керісінше, идеялар екі жақты бағытта жүре отырып, осының негізіндеоқушының білім алу үдерісі алға жылжиды». Дəйексөз кімдікі?
- a) Барнстікі
- b) Александердікі
- c) Ходжкинсондікі
- d) Мерсердікі
- e) Выготскийдікі
- Зерттеушілік əңгіме бұл:
- a) Бəсекелестікке бағытталған
- b) Əңгіме білім алу мақсатында
- c) Оқушыларды əңгімеге тарту кезінде дамыту қажет болып табылатын
əңгіменің түрі
- d) Ой пікірлерде үлкен алшақтық болады жəне əрқайсысы өз
шешімдерінде қалады
- e) Сұрақтарға жауап алу
- Өзін-өзі реттеу моделін анықтаңыз:
- a) Алға даму, нақты шешім шығару, бастамашыл, көшбасшылық
- b) Эмоциялық, когнитивтік, ынталандырушылық, əлеуметтік
- c) Əлеуметтік, білімділік, ынтымақшылдық, эмоциялық
- d) Метатану, зияткерлік, толеранттылық, сенімділік
- e) Бақылаушылық, шығармашылық, таным деңгейін арттыру, еңбекқор
- Флейвелл бойынша метатануды өлшеудің құрылымы:
- a) Өзін оқушы деп білуі
- b) Мақсаттар мен тапсырмаларды білу, түсіну жəне бағалау
- c) Тапсырманы орындауға қажетті стратегиялардың мониторингі
- d) Тапсырманы орындауға қажетті стратегияларды білу
- e) Жоғарыдағылардың бəрі дұрыс
- Мұғалім оқушыларда … деп аталатын қасиеттердің болуынажағдай жасауға тырысуға тиіс:
- a) Сыртқы уəж
- b) Сыртқы түрткі
- c) Сыртқы ынта
- d) Ішкі уəж жəне өзіндік мақсат
- e) Сыртқы бағалау
- Метатану əдістерін игерген оқушылар…
- a) Оқушыдан көмек сұрайды
- b) Мұғалімнен көмек сұрайды
- c) Қиындыққа кездеседі
- d) Мұғалімдермен ___________тең əрекеттеседі
- e) Оқулыққа жүгінеді
- …өз еңбектерінде диалог сабақта оқушылардың қызығушылығынарттырумен қатар олардың білім деңгейінің өсуіне үлес қосатынын атапкөрсетеді:
- a) Мерсер мен Литлтон
- b) Барнс
- c) Выготский
- d) Ходжкинсон
- e) Хэтти
- Оқыту үшін бағалау бұл:
- a) Оқушының қазіргі уақытта не оқып білгенін жинақтау
- b) Білім алушылар өздерінің оқудың қандай сатысында тұрғанын, қандай
бағытта даму керек жəне қажетті деңгейге қалай жету керек екендігін
анықтау
- c) Оқушылар тобының қол жеткізген табыстарын салыстыру
- d) Балл немесе деңгей түрінде келтірілген межелікке жету
- e) Негізделген өлшемдер мен стандарттардың таңбалануы
- Латын тілінен аударғанда «жақын отыру» деген мағынаны білдіретін:
- a) Бағалау
- b) Бақылау
- c) Сұрыптау
- d) Болжау
- e) Талдау
14-нұсқа
1.Интерпретация кейде басқаша не деп аталады?
- a) Мінез-құлық сипаттамасы
- b) Логикалық қорытынды
- c) Ерекше дағдылар
- d) Нəтижелі бақылау
- e) Түсіну
- Жетістіктер мен кемшіліктер туралы ақпарат беретін жəне процестіңқалай өткендігі туралы ойлануға мүмкіндік беретін формативті бағалаудыңшартын көрсетіңіз:
- a) Оқушылармен тиімді кері байланысты қамтамасыз ету
- b) Оқушылардың өзіндік оқуға бесенді қатысуы
- c) Бағалау нəтижелерін ескере отырып оқыту тəсілдеріне түзету енгізу
- d) Оқушылардың өз жұмысын талдау мүмкіндігі
- e) Жеке таным процесіне оқушылардың белсенді қатысуы
- Формативтік жəне жиынтық бағалау қай жылдан бастап белгіленді?
- a) 1960ж
- b) 1989ж
- c) 1980ж
- d) 1977ж
- e) 1963ж
- Оқытудың қосалқы құралдары туралы білім:
- a) Білімдердің технологиялық аспектісі
- b) Білімдердің педагогикалық аспектісі
- c) Мазмұндық білім аспектісі
- d) Технологиялық білімдер
- e) Пəндік білімдер
- Бағалау мен талдауда АКТ-ны не үшін пайдалануға болады?
- a) Оқуда жаңалық жасауға ықпал ету
- b) Оқушылардың түрлі амал-тəсілдерді көрсетуі
- c) Тұжырымдаманы көрсететін бейнелерді беру
- d) ақпарат алмасу
- e) дерекқорды зерделеу
- Талантты немесе қабілетті үнемі айқындай отырып бастауышмектептердің мұғалімдері өздерін кім ретінде көрсетуге тиіс:
- a) «талантты ұстаз»
- b) «дарынды оқытушылар»
- c) «дарынды бақылаушылар»
- d) «қабілетті бақылаушылар»
- e) «дарындылықты ашушылар»
- «Ақпаратты толықтырып, олардың қайшылықтарын анықтап, мəнінетезірек жету» төмендегі үздік оқушыларды анықтайтын сенімді өлшемдердіңқайсысына жатады?
- a) Есте сақтау жəне білім
- b) Өз білімін жетілдіру
- c) Ойлау қабілетінің жылдамдығы
- d) Мəселені шешу
- e) Икемділік
- «Өзгертілген оқу жоспары» əдістемесінің көмегімен сыныпта ерекшеқасиеттерімен ерекшеленетін шағын топтарда орындалатын тапсырмалардайындауға болады, бірақ топ құру кезінде барлық оқушылар үшін тиімдіоқыту үдерісін ұйымдастыру икемділікті талап ететіндігі туралы идеяныңавторы кім?
- a) Эйр
- b) Фриман
- c) Мерсер
- d) Ренцулли
- e) Рейс
- Ұзақ мерзімді жадының қай түрінде біз эпизодтарды немесе оқиғаларды,біздің белгілі бір тəжірибемізден шығатын ойларымызды, идеяларымызды,жалпы қағидаларды, тұжырымдамаларды есте сақтаймыз.
- a) Рəсімдік жады
- b) Семантикалық жады
- c) Эпизодтық жады
- d) Қысқа мерзімді жады
- e) Стратегиялық жады
- Қысқа мерзімді жадының кейінгі атауы (Аткинсон мен Шифрин):
- a) Жұмыс жадысы
- b) Зерделеу жадысы
- c) Ойлау жадысы
- d) Ойлану операциялары
- e) Рəсімдік жады
- 1 Оқытудағы бихевиористикалық тəсілдері нені қарастырады?
- a) Ортамен өзара байланыстағы мінез-құлықты зерделеу үшін оқуды
дұрыс пайдалануды
- b) Ортамен өзара байланыстағы мінез-құлықты зерделеу үшін
эксперименттік рəсімдерді пайдалануды қарастырады
- c) Бұл технологиялық білімдер жайлы түсінік
- d) Білім берудің жалпы негіздерін, білім беру мақсаттары мен міндеттерін
білуге негізделген оқу мен оқыту үдерістері
- e) Бұл танымдық білімдер жайлы түсінік
- Метатану термины Метасана қабілеті жасқа байланысты өзгереді жəнежасы үлкенірек балалар метатанымдық ақпаратты көптеген мөлшердеигеретіндіктен олардың үлгерімі жоғарырақ деген тұжырымның авторынкөрсетіңіз.
- a) Флейвелл
- b) Уильям Джеймс
- c) Выготский
- d) Роджерс
- e) Маслоу
- Мерсер анықтаған сыныпта талқылау кезіндегі дəлелдің қайсысындаоқушылар бəсекеге қабілетті басқалардың көзқарасын қабылдаудықаламайды.
- a) Кумулятивтік
- b) Зерттеушілік
- c) Диалогтік
- d) Пікірталастық əңгіме
- e) Бейресми
- Өзіміздің эмоциямыз бен көзқарасымызды, сеніміз бенболжамдарымыздың субъективті екенін сезіну қалай атады?
- a) Өзіндік сана сезім
- b) Пайым
- c) Ұтқырлық
- d) Шығармашылық
- e) Сезім
- «Рефлексивтік практик» деген ұғымды ашқан танымал философтар,педагог-ғалымдар:
- a) Дж. Дьюи, Дональд Шон
- b) Мерсер, Александер
- c) А. Маслоу, Роджерс
- d) Стернберг, Дж. Саймонс
- e) Вуд, Брунер, Росс
- Сыни тұрғыдан ойлау – бұл…
- a) Білім алу туралы шешімді қабылдау мақсатымен оқытудың
нəтижелерін жүйелі түрде жиынтықтауға бағытталған қызметті
белгілеу
- b) Оқуға деген қабілеттілік
- c) Бақылаудың, тəжірибенің, ойлау мен талқылаудың нəтижесінде
алынған ақпаратты ойлауға, бағалауға, талдауға жəне синтездеуге
бағытталған пəндік шешім.
- d) Білім берудің жалпы негіздері
- e) Өзін-өзі бағалау жəне сыныптастарын бағалау
- Балалар мен мұғалімдердің жаңалық ашуы, өзара қарым-қатынас
орнатуы қалай аталады?
- a) Диалогтік педагогика
- b) Диалогтік оқыту
- c) Ұжымдық оқыту
- d) Топтық оқыту
- e) Саралап оқыту
- Көшбасшы мұғалім көңілінде үнемі қандай білім беру тұрады?
- a) Сапалы
- b) Нəтижелі
- c) Жоғары деңгейде
- d) Сұранысқа сай
- e) Талапқа сай
- Мұғалім көшбасшылығының міндетті қыры не болып табылады
- a) Реалистік көзқарас
- b) Армандай білу
- c) Жігерлендіре білу
- d) Қызықтыра біл
- e) Оптимистік көзқарас
- Кəсіби білімнің басқаларға дем беретін жəне ары қарай іс-əрекет жасауүшін оларды қажетті бағытпен қамтамасыз ететін инновациялық негізі?
- a) Үздіксіз үдеріс
- b) Əлеуметтік үдеріс
- c) Кəсіби біліктілік арттыру
- d) Диалогтік ___________үдеріс
- e) Психологиялық қарым-қатынас
- Адамдардың қалай білім алатынын түсіндіретін: «теориялық экспедициялардың» негізгі бағыттарына мына оқу теориясы жатпайды —
А) Әлеуметтік психология
Б) Аффективтік теория
В) Неврология
Г) Когнитивті психология
Д) Этнопсихология
- Тесті сәйкестендір:
А) Говард Гарднер 1. «Мен» тұжырымдамасы —
Б) Жан Пиаже 2. «Жады» есте сақтау —
В) Бандура 3. Құзырлы оқу мен табысты оқу —
Г) Лев Выготский 4. Өзіндік тиімділік компонеттері —
Д) Хельгой Нойс 5. Метатаным —
Е) Флейвелл 6. ЖАДА —
Ж) Шульман 7. Ойлауды (когнитивтік) теориясы —
З) Маслоу 8. Интеллект теориясы —
- Ең үздік оқушыны анықтайтын сенімді критерийлерді ұсынған теоретиктер —
А) Мерсер мен Александер
Б) Монтгомери мен Фриман
В) Гарднер мен Стеренберг
Г) Мишра мен Келер
Д) Велс пен Вуд
- Ерте жастағы оқушылар метатануға қабілетті болады …
А) иә Б) жоқ
- Тесті сәйкестендір:
А) Интерпретация
Б) Көпіршелер
В) өзін-өзі бақылау
Г) мнемоника
Д) Кумулятивтік әңгіме
Е) Рефлектитвік білім беру
Ж) кейс стадиялар
Е) сұрақ қою техникалары
1.Lociәдісі есте сақтау керек ақпаратты танымал жерлермен байланыстыру —
- оқушылар бір-бірінің ісін сынамайды және сындарлыққа негізделді —
- Бағалаудағы өлшем немесе логикалық қорытыңды —
- Индивидтің өзіне деген шынайы түсінігін қалыптастыру
- Білім берудегі жағдайлар қарастырылғаннан кейін, оқушы мен мұғалім арасында ынтымақтастық орнатудағы интерактивтік мүмкіндіктерді сипаттайтын метафора.
- білім беруді диалогтық тәсіл арқылы дамытудағы сұрақтар
- кеңейтілген тапсырмалар —
- Баланың не үйренгені туралы сыни жақтан ойлануы —
- Талантты және дарынды балаларды оқыту үшін инклюзивті тәсілді пайдалануға болады …
А) жоқ, мүмкіндігі шектеулі балаларға ғана қолданады
Б) иә, қолданады
В) Барлық балалардың әлеуетін дамытуға қолданады
Г) оқыту теориясына қатысы жоқ
- Метасана терминін 1979 ж. енгізген зерттеуші практик —
А) Флейвелл Б) Флавелл
- Метатану терминін 1976 ж. еңгізген зерттеуші практик —
А) Флейвелл Б) Флавелл
- Үш білім саласы арасында өзара байланысты іске асыруға қабілетті мұғалім жоғары деңгейдегі кәсіпқой мұғалім. Бұл — … білім салалары.
А) қалай оқу керектігін үйрету және оқу үшін үйрету
Б) пәндік, педагогикалық, мазмұндық
В) пәндік, педагогикалық, мазмұндық
Г) теориялық және тәжірибелік білім
- Бағалаудың мақсаты мұғалімнің тесттілеуді қандай мақсатта және қалай өткізу керек екендігі туралы түсінігіне негізделмейді.
А) иә б) жоқ